کدخبر :260176 پرینت
25 مرداد 1400 - 10:05

نیمکت‌های مجازی دانش آموزان را به رشد حقیقی نمی‌رساند

رئیس سابق انجمن اولیا و مربیان با اشاره به این که باید مدرسه را به عنوان اولویت اول برای آموزش مهارت های رفتاری و اجتماعی بچه‌ها در نظر بگیریم و در تأکید به بازگشایی حضوری مدارس، گفت: نیمکت‌های مجازی قادر به رساندن دانش آموزان به رشد حقیقی نیستند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، علی اصغر احمدی؛ با حضور در «استودیو نگاه» اظهار کرد: باید مدرسه را به عنوان اولویت اول، برای آموزش مهارت‌های اجتماعی، فرهنگی و رفتاری در نظر بگیرید و با تعامل با جهان بزرگ تر از رشد حقیقی فرزندمان، مطلع شویم.

وی افزود: لازم است والدین به رشد حقیقی فرزندان خود دقت کنند یعنی ببینندکه چقدر فرزندانشان  اهل تفکر هستند و قادرند برای حل مشکلاتشان به دنبال راه حل باشند. آنهایی که رشد حقیقی پیدا کرده‌اند هم مشکلات و هم راه حل را خیلی سریع، پیدا  کرده ومشکل را گسترش نمی‌دهند.

احمدی با اشاره به این که باید جامعه نگاهش را به مدرسه و رشدحقیقی تربیت، تغییر داده و آن را بشناسد، تصریح کرد: هر چقدر که فرزندانمان بزرگ تر می شوند، دنیای عاطفی و روانی آن ها نیز بزرگ تر می‌شود.شخصیت، ادب، مهارت ها و تخصص های ما از  تربیت صحیح خانواده وتعامل در مدرسه سرچشمه می گیرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه پدر و مادرها به اهمیت مدرسه گفت: مدرسه دومین جایگاهی است که برای تربیت فرزندان، بعد از محیط خانواده مطرح می شود. مدرسه جایگاه رشد حقیقی شخصیت فرزندانمان است.

یعنی از طریق مدرسه، رشد فکر، عواطف، روابط اجتماعی، اخلاق و به طور کلی ارتباط با جامعه بزرگ تر، برای فرزندانمان محقق می شود بنابراین مستقل از شرایط کرونایی و غیرکرونایی، باید مدرسه، در نگاه و تصمیم گیری خانواده ها، حائز اهمیت ویژه باشد.

وی تصریح کرد: اگر والدینی می خواهند فرزندانشان رشد حقیقی پیدا کنند؛ باید اجازه دهند تعاملات فرزندانشان با همکلاسی ها وهمسالان افزایش یابد و این امر از طریق مدرسه میسّر می شود و باید مدرسه را جدی بگیریم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.