کد مطلب: 

255212

نائب رئیس سازمان نصر تهران: مصوبه‌ی افزایش حق‌السهم اپراتورها، قطعا باعث افزایش قیمت اینترنت می‎شود

نائب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌­ای استان تهران ضمن غافلگیر کننده دانستن مصوبه‌ی اخیر مجلس تاکید کرد که در نتیجه‌ی این مصوبه، قطعا قیمت اینترنت افزایش می‌یابد و در غیر این صورت باید شاهد ورشکستگی اپراتورهای اینترنتی باشیم.
نائب رئیس سازمان نصر تهران: مصوبه‌ی اخیر مجلس، قطعا باعث افزایش قیمت اینترنت خواهد شد

مهندس محمدعلی یوسفی‌زاده، نائب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌­ای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون مصوبه‌ی اخیر مجلس مبنی بر اختصاص بخشی از منابع حاصل از افزایش ۱۰ درصدی حق‌السهم اپراتورهای مخابراتی به شرکت مخابرات ایران، گفت: تفاوت صنعت تلکام با بقیه صنایع که یک بار سرمایه گذاری می‌کنند این است که در این صنعت باید همواره سرمایه‌گذاری صورت گیرد تا توسعه انجام شود، چرا که در این حوزه تغییرات تکنولوژی سریع و نیاز مشترکان در حال تغییر و رو به جلو است، لذا هر طرحی که باعث شود سهمی از درآمد شرکت‌ها که باید در توسعه هزینه شود به حوزه‌های دیگر اختصاص یابد، روند توسعه‌ی صنعت ارتباطات را کند می‌کند و باعث مرگ تدریجی این صنعت می‌شود.

رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده‌ها سازمان نظام صنفی استان تهران در ادامه پیرامون تحمیل بار مالی مصوبه‌ی اخیر مجلس بر اپراتورها، خاطرنشان کرد: در صورت اعمال این مصوبه‌ی مجلس، اگر اپراتورها بخواهند بقا داشته باشند و شبکه‌هایشان را در شرایط مطلوب نگه‌ دارند، باید قیمت‌هایشان را افزایش دهند و قطعا مصوبه‌ی مجلس باعت افزایش قیمت اینترنت می‌شود.

با مصوبه‌ی مجلس، قطعا قیمت اینترنت افزایش می‌یابد و در غیر این صورت باید شاهد ورشکستگی اپراتورها باشیم.

یوسفی‌زاده با تاکید بر اینکه این مصوبه‌ی مجلس کارآمد نخواهد بود، تاکید کرد که در صورت تحمیل این هزینه‌ی اضافی بر اپراتورها اگر قیمت سرویس اپراتورها بالا نرود، کم‌کم شبکه‌ی آنها از بین خواهد رفت و توسعه‌ی اپراتورها متوقف شده و طبیعتا شرکت‌ها ورشکست خواهند شد.

نائب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌­ای استان تهران با اشاره بر اینکه «مگر خون مخابرات از بقیه‌ی شرکت‌های اینترنتی رنگین‌تر است»، گفت: نمایندگان محترم مجلس آشنایی کامل با شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنت ثابت نداشته‌اند؛ چراکه مخابرات خصوصی سازی شده و مانند سایر شرکت‌های FCP ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنت ثابت است و اگر باید مشکل ارتباطات ثابت رفع شود باید این رقم بین همه‌ی 17 شرکت‌ دارنده‌ی پروانه‌ی اینترنت ثابت و شرکت مخابرات ایران توزیع شود و نباید بقیه‌ی شرکت‌ها نادیده گرفته می‌شدند.

یوسفی زاده در پایان این مصوبه را غافلگیر کننده دانست و پیشنهاد داد که مجلس محترم پیش از تصویب این‌گونه طرح‌ها باید نظرات، بخش، کارشناسان و صنف را دریافت کند.

انتهای پیام

گفت‌وگو از مسعود فاتح

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 1
2021-03-06 21:21

دیدگاه‌ها

تصویر Anonymous
مصوبه مبهم و قابل تفسیر است و این نشان میدهد که در تنظیم این مصوبه عوامل نفوذی شرکت مخابرات دستی داشته اند و شرکت مخابرات هم یکی از اپراتور ها است ولی مصوبه بنحوی تنظیم شده که مخابرات را از طریق این مصوبه طلبکار میکند و نه بدهکار . در واقع هدف خارج کردن رقابای شرکت مخابرات ایران از میدان و یکه تازی شرکت مخابرات است که هزینه آن را هم مشترکان یعنی ملت باید بدهند. بقیه داستان است و بس
ارسال شده توسط Anonymous در 18 اسفند 99 - 09:19

افزودن دیدگاه جدید