کد مطلب: 

255074

ماجرای هروئین های خون آلود!

در بازرسی از داخل خودروی پراید مردی که روز گذشته در عملیات تعقیب و گریز و با شلیک گلوله پلیس جان سپرد، حدود یک کیلوگرم هروئین کشف و ضبط شد.
ماجرای هروئین های خون آلود!

به گزارش خراسان، چند روز قبل ماموران ستاد مبارزه با مواد مخدر به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد: مردی پرایدسوار، محموله های مواد مخدر صنعتی (هروئین) را از یک شهر مرزی به مشهد منتقل می کند و پس از فروش مواد افیونی دوباره به شهر مرزی بازمی گردد.

همزمان با دریافت این اطلاعات و با توجه به اهمیت وحساسیت موضوع، بلافاصله سردار ابراهیم قربانزاده (جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی) به طور مستقیم وارد عمل شد و دستورات ویژه ای را برای رصدهای دقیق اطلاعاتی صادر کرد.

بدین ترتیب گروه ویژه ای از نیروهای انتظامی مامور رسیدگی به این پرونده شدند و تحقیقات غیرمحسوسی را آغاز کردند.

آنان با استفاده از منابع و مخبران و همچنین بهره گیری از تجربیات ارزنده سردار قربانزاده که خود سال ها ریاست ستاد مبارزه با مواد مخدر را به عهده داشت، به سرنخ هایی رسیدند که بیانگر انتقال مواد مخدر به مشهد در پوشش خانوادگی با یک دستگاه پراید بود.

به همین دلیل ماموران انتظامی جاده مسیر تردد قاچاقچی مواد افیونی را زیر چتر اطلاعاتی گرفتند و موفق به شناسایی خودروی پراید شدند.

درحالی که بررسی های پلیس، در این باره ادامه داشت، روز یک شنبه گذشته، پراید مذکور وارد جاده شد و راننده آن به همراه همسرش از شهر مرزی به طرف مشهد حرکت کرد.

نیروهای انتظامی بلافاصله به تکاپو افتادند و تلاش کردند راننده را در مسیر جاده متوقف کنند اما به دستور جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی، عملیات را به تعویق انداختند تا افراد مرتبط با وی نیز در مشهد شناسایی شوند و از سوی دیگر همسر وی در درگیری احتمالی آسیب نبیند. به همین دلیل نیروهای انتظامی به عملیات تعقیب و مراقبت ادامه دادند تا این که راننده 47 ساله پراید وارد مشهد شد و به همراه همسرش به منزل اجاره ای در منطقه سیدی رفت.

نیروهای انتظامی نیز به طور غیرمحسوس و با استفاده از شگردهای تخصصی، در اطراف منزل وی به کمین نشستند تا این که صبح روز گذشته، مرد مذکور سوار بر پراید از منزل   خارج شد و به طرف بزرگراه صد متری حرکت کرد.

در این هنگام، بی درنگ بی سیم ها به کار افتاد و عملیات تعقیب و مراقبت با حساسیت خاصی ادامه یافت.

در همین فاصله نیز رصدهای اطلاعاتی برای شناسایی دیگر عوامل مرتبط با وی به مراحل پایانی خود رسید و بدین گونه نیروهای انتظامی درصدد دستگیری راننده پراید برآمدند اما موقعیت های مکانی برای توقف خودرو مناسب نبود تا این که در نزدیکی بازار حافظ و به دلیل عملیات عمرانی در صدمتری، ترافیک سنگینی توجه ماموران را به خود جلب کرد. گروهی از نیروهای ستاد مبارزه با مواد مخدر بلافاصله مکان مناسبی را برای متوقف کردن پراید پیدا کردند و تابلوهای ایست و بازرسی را روی آسفالت گذاشتند.

راننده پراید که با دیدن تابلوهای بازرسی خود را در معرض دستگیری می دید، ناگهان پدال گاز را فشرد و از کنار جاده به سرعت گریخت. در این هنگام بود که عملیات تعقیب و گریز با شلیک تیرهای هوایی و دادن اخطارهای قانونی آغاز شد ولی راننده پراید فرمان خودرو را به چپ و راست می چرخاند تا از چنگ پلیس بگریزد،  با این حال ترافیک خودروها گاهی موجب کندی حرکت او می شد.

در این لحظه بود که دوتن از نیروهای پلیس، کلت خود را بیرون کشیدند و با رعایت قانون حمل سلاح به سمت پراید آتش گشودند. دقایقی بعد پراید با یک دستگاه خودروی شاسی بلند X33 برخورد کرد که رانندگی آن را یک زن جوان به عهده داشت. وقتی ماموران انتظامی با رعایت موارد ایمنی، پراید را به محاصره درآوردند، بررسی ها نشان می داد که راننده بر اثر اصابت گلوله از پشت کشته شده است اما گلوله از قفسه سینه او بیرون نیامده بود.

حدود ساعت 13:30 بود که مراتب به قاضی ویژه قتل عمد اعلام شد و دقایقی بعد با حضور قاضی دکتر حسن زرقانی در محل وقوع حادثه، تحقیقات قضایی ادامه یافت.

در بازرسی از خودروی پراید متهم به قاچاق مواد مخدر نیز حدود یک کیلوگرم مواد مخدر صنعتی (هروئین) کشف شد که دیگر رنگ خون به خود گرفته بود!

با انتقال پیکر این سوداگر مرگ به پزشکی قانونی، بررسی های پلیسی و قضایی در حالی وارد مرحله جدیدی شد که مشخص نبود با این مقدار مواد مخدر خطرناک، چند خانواده رخت عزا به تن می کردند و چند جوان دیگر در گرداب مواد افیونی غرق می شدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2021-03-02 00:28

افزودن دیدگاه جدید