۵۰۰ پوند قیمت یک «لباس دیجیتال»!
یک نشان تجاری لباس که تنها به صورت مجازی موجود است (به این معنی که مشتریان هرگز این محصولات را به صورت واقعی در گنجه فیزیکی لباس خود نخواهند داشت) یک بلوز را به قیمت ۶۹۹دلار (۵۳۰ پوند) به فروش می رساند.
به گزارش سیتنا، شاید به نظر شبیه موضوعات داستان علمی تخیلی باشد، اما نشان تجاری تربیوت برای طراحهای پیشگام خود که از مدل سازی «جی سی آی» و طراحی «یو ایکس» استفاده میکند، در مجله «وگ» مطرح شده است.
این نشان تجاری در حال حاضر۱۲کالای «مد سایبری بدون تماس» به فروش رسانده است، که شامل بلوز توری سبز و لاتکس سیاه «ززی» به قیمت ۶۹۹ دلار (۵۳۰ پوند) است و در کنار آن کالاهای ارزانتری هم مانند کت مشکی براق ۲۹ دلاری (۲۲پوند) یا شلوار صورتی متالیک با یک دم پری دریایی به قیمت ۲۹ دلار (۲۲پوند) وجود دارند.
همچنین یک پیراهن لمه طلایی پاپیوندار به قیمت ۲۹ دلار (۲۲پوند) در این نشان تجاری وجود دارد که یادآور ظاهر قدیمی لیدی گاگا است.
اگرچه این کالاها تنها در جهان مجازی موجودند، اما همچنان به صورت محدود به فروش میرسند و هر محصول به۱۰۰ نمونه محدود است و چاپ مجدد ندارد (بلوزهای ززی تنها به سه نسخه محدودند).
تارنمای این نشان تجاری که در «زاگرب» کرواسی مستقر است، میگوید:«باور قوی ما بر این است که لباس دیجیتال، آیندهای است که باید از ان استقبال کنیم. این محصولات بدون نیاز به تولید و ارائه فیزیکی و بدون هیچ گونه محدودیت در جنسیت و سایز در دسترس است.»
این کار مصرف کنندگان را تشویق میکند تا«هویت خود را به یک جهان مجازی انتقال دهند»، و بدین معناست که محصولاتی که خریداری میکنید، تنها در دسترس شماست (یا آواتار شما: شخصیت مجازی) تا به صورت آنلاین به تن کنید. این امر، ایدهآل افرادی است که هنگام انتشار مطلب جدید در اینستاگرام، لباس جدید میخواهند.
وقتی که مشتریان این لباسها را میخرند، این گروه زمانی بین سه تا چهار ساعت را سپری میکند تا عکسهایی را که افراد موقع خرید ارسال کردهاند، با لباسها ترکیب کنند.
بنابر گزارشها، برای اثبات مالکیت این محصول دیجیتال، خریداران «یک گواهی دیجیتال» هم دریافت خواهند کرد.
نشان تجاری «تریبیوت» به مجله «ووگ» گفت که آنها برای معرفی این ایده به شرکت، از بازیهایی مانند «سمیز» و «اتومبیل دزدی بزرگ» الهام گرفتهاند. آنها همچنین میخواهند ترغیب کننده مصرف پایدار بیشتر باشند، چرا که «پیکسل»ها به هیچ پارچهای نیاز ندارند و ضایعاتشان هم صفر است.
این طراحان همچنین میخواهند موجب «کاهش تقاضا برای کالاهای جدید» شوند و علاوه بر آن، از استفاده از لباسهای فیزیکی دوری کنند.
نشان تجاری «تریبیوت» در مراحل اولیه پیشرفت است و از همه نشانهای تجاری، طراحان مد، خالقان طرحهای سهبعدی، مجلهها و عکاسان برای پیوستن به این همکاری استقبال میکند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید