کدخبر :245921 پرینت
07 تیر 1399 - 21:31

چرا تلویزیون، آگهی‌های مسابقات لالیگا را سانسور کرد؟

یکی از کارشناسان صدا و سیما درباره موضوع تبلیغات دیجیتالی یک شرکت فعال در ایران در دور زمین مسابقات فوتبال لیگ اسپانیا و حذف آن از آنتن تلویزیون گفت: «براساس ابلاغیه‌ای که نهادهای نظارتی دراین زمینه به صداوسیما داده‌اند، این سازمان مجاز نیست چنین شرکت‌های داخلی را که در تبلیغات دور زمین این بازی بود تبلیغ کند.»

متن خبر

به گزارش فارس، این کارشناس صدا و سیما بابیان اینکه این شرکت‌ها با مبلغی گزاف تبلیغات دور زمین را با استفاده از فناوری‌های گرافیکی در مسابقات لالیگا خریداری کرده بودند، افزود: «با توجه به ابلاغیه نهادهای نظارتی، رسانه ملی به هیج عنوان مجوز پخش تبلیغات این قسم شرکت‌ها را ندارد و مسئولان این شرکت‌ها هم دلایل آن را کاملا می‌دانند.»

وی تاکید کرد: «این شرکت‌ها که خودشان از دلیل منع پخش تبلیغات‌شان در داخل آگاهی دارند بهتر است با تمکین به قوانین، و رفع مشکل‌شان از ظرفیت رسانه‌های داخل استفاده کنند و به دنبال دور زدن قوانین نباشند.»

این کارشناس در پاسخ به این سوال که بالاخره این شرکت‌ها چگونه می‌توانند در تلویزیون تبلیغ داشته باشند گفت: «چنین شرکت‌هایی که زمینه اصلی کارشان با اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است، پیچیدگی‌های خاصی برای تبلیغ فراگیر تلویزیونی دارند و وظیفه وزارت ارتباطات است تا با همکاری مجلس، رسانه ملی، نهادهای مسئول نظارتی و قوه قضاییه در این خصوص لایحه جامعی را آماده و مراحل تصویب آن را طی کند. صداوسیما قانونی عمل کرد؛ پخش تبلیغات فراگیر شرکت‌های بزرگی که زمینه اصلی آنها اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است ابهامات زیادی دارد، وزارت ارتباطات باید لایحه‌ای برای تدوین قانون مشخص به مجلس بدهد.»

پیش از این، حمید ناظمی، معاون وزیر ارتباطات در توئیتی گفته بود که صدا و سیما تبلیغ یک شرکت ایرانی را در اطراف زمین بازی سانسور کرده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.