کدخبر :245318 پرینت
19 خرداد 1399 - 15:52

فروشندگان غیرقانونی مواد ضدعفونی کننده در رصد پلیس فتا تهران

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده ای با موضوع فروش لوازم ضدعفونی کننده (ماسک و دستکش ) مرتبط با ویروس کرونا در فضای مجازی خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: اوایل خرداد ماه 1399 گزارشی از تیم رصد پلیس ، مبنی بر اینکه فردی با ایجاد یک کانال تبلیغاتی در شبکه اجتماعی تلگرامی اقدام به فروش فروش لوازم ضدعونی کننده ویروس کرونا از جمله (ماسک و دستکش )به کاربران می کند.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: ماموران در قدم اول با مستند سازی از اقدامات غیر قانونی و بدون مجوز گرداننده کانال موفق به شناسایی خانمی 36 ساله به نام (ت.م) ساکن حوالی شرق تهران شدند ، وی با حاضر شدن در پلیس بیان کرد شماره همراه اعلامی متعلق به من می باشد ولی از انجام فعالیت فروش مواد ضدعفونی کننده بی اطلاع هستم و هیچ گونه فعالیتی در این باره نداشته ام.

سرهنگ گودرزی گفت: وقتی ماموران در برابر گفته های متهم و کتمان او قرار گرفتند احتمال دادند که سیم کارت وی در اختیار فردی که می تواند یکی از بستگان و نزدیکان او باشد قرار داشته باشد لذا با تحقیق بیشتر از متهم مشخص شد این اقدام از طرف فرزند او صورت پذیرفته است و مادر هم اطلاعی از این موضوع نداشته است. 

این مقام مسئول افزود: با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای متهم ردیف دوم که جوانی 19 ساله به نام (الف ع )به پلیس احضار شد و با اطلاع از احضار مادر و مستندات فنی پلیس ، بیان کرد بدون اطلاع مادرم و با خط تلفن همراه او اقدام به ایجاد یک کانال تبلیغاتی و فروش ماسک و مواد ضد عفونی کردم سپس از این طریق اقدام به فروش اجناس مرتبط با ویروس کرونا نمودم و اطلاعی از غیر قانونی بودن فروش لوازم در فضای مجازی را نداشتم و نمی دانستم برای فعالیت در این فضا بایستی دارای مجوز فعالیت کسب و کار اینترنتی باشم.

سرهنگ گودرزی بیان کرد: با هماهنگی دادسرا نسبت به بسته شدن کانال اقدام و پرونده به همراه متهم به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ارسال شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: افرادی که در فضای مجازی بازار یابی یا اقدام به فروش محصول و کالا می کنند بایستی دارای مجوز برای کسب و کار اینترنتی بوده و از طریق مرکز توسعه تجارت الکترونیک نسبت به تهیه مجوز و فعالیت خود در فضای مجازی اقدام کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.