با تلاش شبکهی فن بازار ملی ایران؛ نیازهای فناورانهی تهران تامین میشود
کلانشهر «تهران» برای قرار گرفتن در تراز جهانشهرها، باید همواره برای نیازهای مدرن شهری پاسخهای فناورانه بیابد. در همین راستا شبکه فن بازار ملی ایران وابسته به معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری با همکاری مرکز تهران هوشمند، رویدادی برگزار کرد تا در بطن آن، نیازهای فناورانه شهرداری تهران مورد واکاوی قرارگیرد.
به گزارش سیتنا، در این رویداد که در روز اول از هفته تهران هوشمند در محل کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد، مسئولین مختلفی از نهادهای وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران و دیگر دستگاههای زیربط حضور داشتند.
میلاد صدرخانلو، رئیس شبکه فن بازار ملی ایران وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست، ضمن ارائه توضیحاتی در مورد بروکرهای فناوری به تبیین نقش آنها در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور پرداخت و بر لزوم همکاری و تعامل شرکتهای دانشبنیان و فناور با بروکرهای مورد تایید شبکه ملی فن بازار تاکید کرد.
رئیس شبکه فنبازار ملی ایران در ادامه گفت: بروکرهای فناور میتوانند به عنوان امین و بلد راه در کنار این شرکتها حضور داشته باشند و در موضوعاتی مانند: جذب سرمایهگذار، بازاریابی و همچنین به عنوان مشاور، کمک شایانی به شرکتهای دانش بنیان و فناور ارائه دهند.
در ادامه این رخداد، سه نیاز از نیازهای فناورانه شهرداری تهران، توسط مدیران بخشها و زیر مجموعههای مختلف شهرداری تهران برای حاضران توضیح داده شد. این مدیران اظهار کردند که از شرکتها و فعالین عضو زیست بوم فناوری و نوآوری کشور انتظار دارند که با توجه به امکانات موجود، برای این نیازها، پاسخ های فناورانه بیابند.
نیازهای فناورانه پاسخ های نوآورانه
همچنین رئیس فاوای شهرداری تهران با اشاره به ترسیم تقشه راه تهران هوشمند و تاکید بر نقش نوآوری در این مسیر گفت: برای ادامه و توسعه این برنامه بر ظرفیتها و توان فناورانه موجود تکیه داریم و برگزاری سلسله رویدادهای تهران نوآور، میتواند بخشی از برنامهای عملیاتی برای تحقق این اهداف فناورانه باشد.
محمد فرجود، مدیر عامل سازمان فاوا در ادامه گفت: این رویداد تمرینی است برای شهرداری تهران تا به تدریج یاد بگیریم چگونه به عنوان یک نهاد عمومی، مشکلات شهری را با کمک سایر بخشها و ظرفیتهای موجود حل کند.
در بخش پایانی این رویداد، مدیران و مسئولین حاضر در نشست، در پنلی مشترک به سوالات شرکتکنندگان پاسخ دادند. برگزاری جلسه B2B برای ایجاد همرسانی بیشتر میان هر دو بخش عرضه و تقاضا، بخشی دیگر از برنامههای جنبی این نشست بود.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید