کدخبر :213231 پرینت
01 خرداد 1397 - 14:48

ادعای مدیر پیام رسان سروش: ما 6 میلیون کاربر داشتیم که بعد از فیلترینگ تلگرام این تعداد به 10 میلیون رسید

مدیر پیام رسان سروش گفت: در حال حاضر در بخش پیام‌ها به سرعت عمل می‌کنیم و مشکلی نداریم و در بخش آپلود بیش از ۸۷ درصد و دانلود بیش از ۹۸ درصد تلاش‌هایی که می‌شود موفق است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، «سیدمیثم سیدصالحی» مدیر پیام رسان سروش در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به افزایش تعداد کاربران این پیام رسان ظرف یک هفته اخیر گفت: ما 6 میلیون کاربر داشتیم که بعد از فیلترینگ تلگرام این تعداد به 10 میلیون نفر رسید.

وی درباره کندی این پیام رسان در مدت اخیر نیز بیان داشت: در دو هفته گذشته سه روز اختلال داشتیم و عمده شکایت‌ها مربوط به آن زمان بود و علت اصلی آن هم بسته شدن آی پی‌هایمان از بیرون توسط زیرساخت بود. کسانی که از فیلترشکن استفاده می‌کردند و بیرون می‌رفتند باعث می‌شدند آی پی دو وب سرویس‌ اصلی ما که باعث می‌شد یوزر آنلاین شود بسته شده و یوزر آنلاین نمی‌شد و به شدت به سمت ما ریکوئست می‌آمد. به سمت وب سرویس ما برای اینکه خودش را آنلاین کند. همین موضوع باعث شده بود تا سرورهای ما به شدت تحت فشار قرار بگیرد و ما که ظرفیت 20 میلیون کاربر داشتیم با هجمه 70 میلیونی روبرو شده بودیم.

صالحی ادامه داد: طی پیگیری‌هایمان متوجه شدیم دو آی پی از بیرون و مربوط به وب سرویس‌های اصلی بسته شده و با اینکه ما در زیرساخت وایت لیست بودیم این اتفاق برایمان افتاد. بخش عمده این کندی به همان سه روز برمی‌گردد و دقیقا با زمان پاره کردن برجام و اوج استفاده از پیام رسان سروش متقارن شد و تجربه بدی بود که در اذهان عمومی ماند.

وی ادامه داد: به لطف خداوند در حال حاضر در بخش پیام‌ها به سرعت عمل می‌کنیم و مشکلی نداریم و در بخش آپلود بیش از 87 درصد و دانلود بیش از 98 درصد تلاش‌هایی که می‌شود موفق است.

صالحی با اشاره به دلیل‌ کندی پیام رسان گفت: تنها عامل کندی پیام رسان، فقط اپلیکیشن پیام رسان نیست و به ارتباط اینترنتی که در همان لحظه با اپراتور دارید و ترجیح ترافیک بین الملل به ترافیک داخل مرتبط است. در حال حاضر در اپراتورهای همراه،‌ ترافیک اینترنت به ترافیک داخل اولویت دارد و در این فضا ممکن است کاربر ما در جاهایی که پهنای باند کمتر و ضعیف‌تر است،‌کندی را متوجه شود.

مدیر پیام رسان سروش درباره آیتم‌های جدیدی که به این پیام رسان اضافه شده است،‌گفت: ما به صورت هفتگی سرویس جدید می‌دهیم که بخشی از آن مربوط به رفع اشکال‌هایمان است. در نسخه ویندوز قابلیت‌های جدیدی برای مدیریت کانال‌ها اضافه شده،‌ خدمات سرویس ذخیره سازی ابری‌مان نیز توسعه پیدا کرده و بهینه‌سازی‌هایی هم در اندروید و ios داشتیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.