کدخبر :205744 پرینت
08 دی 1396 - 20:00

فضای مجازی فرصت مناسبی برای آموزش‌های پسازلزله

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار آن شد که آموزش‌های لازم در مواقع بروز زلزله باید از طریق نهادها و سازمان‌های مختلف هم‌چون رسانه ملی، شهرداری و آموزش و پرورش در اختیار مردم قرار گیرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سید محمد ابطحی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به شرح وظایف دستگاه‌های فرهنگی در رابطه با آموزش‌های شهروندی در مواقع بروز زلزله، گفت: آموزش‌های لازم در این مواقع باید از طریق نهادها و سازمان‌های مختلف هم‌چون رسانه ملی، شهرداری و آموزش و پرورش در اختیار مردم قرار گیرد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موارد ایمنی که از طریق این سازمان‌ها مطرح می‌شود نباید باهم متناقض باشد؛ به طور مثال در برخی موارد بیان می‌شود هنگام زلزله چارچوب در از ایمن‌ترین مکان‌هاست و در برخی موارد گفته می‌شود به هیچ عنوان در این مکان قرار نگیرید؛ بنابراین نباید مردم را با اطلاعات ضد و نقیض سر در گم کرد.

ابطحی با بیان اینکه آموزش‌های ارائه شده باید استاندارد باشد، اظهار کرد: تجربه‌ها و آموزه‌های کشورهای دیگری مانند ژاپن به صورت فیلم، بروشور و نشریات دیواری در اختیار جامعه قرار گیرد؛ هم‌چنین خبررسانی خبرگزاری‌ها و فضای مجازی با توجه به گسترش اینترنت فرصت مناسبی برای این آموزش‌هاست.

وی بیان کرد: زلزله تهران نشان داد مردم هنوز وظایف و اقدامات لازمی که در این مواقع باید انجام دهند را نمی‌دانند چرا که این تعداد زخمی در اثر فرار به جا نمی‌ماند؛ مردم شب را در ماشین صبح کردند در حالی که خیلی از آن‌ها در کنار دیوار ساختمان‌ها قرار داشتند آنها این موضوع را در نظر نگرفتند که در صورت تخریب دیوار زیر آوار درون ماشین دفن می‌شوند.

ابطحی با اشاره به نصب بنر در نقاط مختلف شهر، تاکید کرد: از ظرفیت مترو، اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها، پل‌های عابرپیاده و بوستان‌ها می‌توان برای آگاه‌سازی و آموزش مردم در مورد اقدامات لازم در هنگام وقوع زلزله استفاده کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اقدامات صداوسیما، گفت: این سازمان می‌تواند با ساخت مستندها و برنامه‌های مفید و قراردادن تیزها در برنامه‌های پرمخاطب نظیر مسابقات فوتبال بعضی از رفتارها را در مردم نهادینه کند؛ اگرچه این رسانه با توجه به تنگناهای بودجه‌ای که وجود  دارد عملکرد مناسبی داشته اما کافی نیست.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.