کدخبر :201309 پرینت
12 خرداد 1396 - 17:30

ثبت شکایت ترک‌سل در دادگاه آفریقای جنوبی؛

بررسی ادعای ترک‌سل مبنی بر پرداخت رشوه توسط MTN به ایران

شرکت مخابراتی ترک‌سل می‌گوید که دادگاهی در آفریقای جنوبی به شکایت این شرکت از شرکت ام‌تی‌ان رسیدگی می‌کند.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از بی بی سی، ترک‌سل این اتهام را مطرح کرده که ام‌تی‌ان برای به دست آوردن قرارداد اپراتور شبکه تلفن همراه در ایران به رشوه و اعمال نفوذ متوسل شده است. ترک‌سل بر همین مبنا مدعی ۴.۲ میلیارد دلار ضرر و زیان شده است.

رویترز، در گزارشی نوشت: در سال ۱۳۸۳ مجلس ایران با بیان نگرانی‌هایی به طور یک‌جانبه در قرارداد شرکت ترک‌سل مداخله کرد و سهم این شرکت از قرارداد اپراتور دوم ایران را کاهش داد.

ترک‌سل ایران را ترک کرد و اپراتور دوم تلفن همراه در ایران به کنسرسیومی شامل ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی و صاایران (وابسته به وزارت دفاع ایران) و بنیاد مستضعفان واگذار شد. ۴۹ درصد سهم ایرانسل به ام‌تی‌ان تعلق دارد.

ترک‌سل در سال‌های اخیر تلاش‌های مختلفی برای شکایت از ام‌تی‌ان داشته است اما تاکنون رسیدگی به شکایت این شرکت در دادگاه با موانعی، از جمله مخالفت‌های ام‌تی‌ان با روند رسیدگی روبرو شده بود.

حال ترک‌سل می‌گوید که دادگاهی در آفریقای جنوبی ۳۰ مورد از مخالفت‌های مطرح‌شده از طرف ام‌تی‌ان را رد کرده و به این ترتیب در ماه‌های آینده به شکایت ترک‌سل رسیدگی خواهد شد.

ام‌تی‌ان می‌گوید هیچ رشوه و اعمال نفوذی در ایران در کار نبوده و ترک‌سل برای اثبات ادعایش مدارکی ندارد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

ترک سل دم بعضی ها را دیده بود و با پیمان ترکمان چای گونه قصد داشت پدر ملت را دراورد که با سر وصدای مهندسین و دلسوزان ملت ایران جلو این کار گرفته شد ولی افسوس که پس مانده های فساد که از این قرار داد ننگین دستشان کوتاه بود و یا از اول داوطلب شرکت در این مفسده بودند ولی راهشان نداده بودند بود تشکلی فاسد تر برپا کرده از بیسوادی و ناتوانی دولت نهم سو استفاده کرده ام تی ان را بجای ترک سل اوردند تا هم زمینه برای یار دیرین فاسدان ( ترکسل ) فراهم شود و هنوز پس از 15 سال ملت باید هزینه ادعا های پوچ ترک سل را بدهد و هم ایرانسل 50 درسد درامدش را به افریقا و انگلیس بفرستد و انوقت هنوز هیچ برخوردی با وزیر وقت دولت نهم و رئیس بی کفایت ان وزیر نشده و نمیشود
دوست عزیز پسر آقای عارف شرکت ام تی ان رو وارد کردن!

یکمی فکر کن!

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.