کدخبر :197545 پرینت
22 اسفند 1395 - 18:21

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت زیرساخت:

سرمایه‌گذار خارجی حضور در اپراتور فیبرنوری را امری پرریسک می‌داند

معاون وزیر ارتباطات، می گوید: آنچه شاهدیم آن است که اکثر شرکت‌ها از مخابرات گرفته تا شرکت‌های FCP با وجود ادعاهای متعددی که در حوزه سرمایه‌گذاری دارند، طی یک سال اخیر سرمایه‌گذاری‌ عمده‌ای انجام نداده‌اند. شرکت ایرانیان نت در همین شرایط قرار دارد در حالی که مطلوب آن است که برای اجرای این پروژه سرمایه‌گذاری و نقدینگی لازم تامین شود.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس محمد جواد آذری جهرمی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت زیرساخت که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، در پاسخ به سوالی درباره‌ی آخرین وضعیت اپراتور فیبرنوری، اظهار کرد: باید توجه داشت که در بحث FTTX انحصاری در کشور وجود ندارد، چرا که شرکت‌های FCP مجوز فعالیت در بخش FTTC را دارا هستند و در نهایت تنها یک بخش FTTH است که در انحصار شرکت ایرانیان نت قرار دارد.

وی ادامه داد: در این میان نکته مهم آنکه این طرح نیاز به سرمایه‌گذاری عظیم دارد و نوع سرمایه‌گذاری آن از جنس دیربازده است، اما اکنون آنچه شاهدیم آن است که اکثر شرکت‌ها از مخابرات گرفته تا شرکت‌های FCP با وجود ادعاهای متعددی که در حوزه سرمایه‌گذاری دارند، طی یک سال اخیر سرمایه‌گذاری‌ عمده‌ای انجام نداده‌اند. شرکت ایرانیان نت در همین شرایط قرار دارد در حالی که مطلوب آن است که برای اجرای این پروژه سرمایه‌گذاری و نقدینگی لازم تامین شود.

مدیر عامل ارتباطات زیرساخت در ادامه با بیان این‌که اکنون یک شرکت خارجی برای سرمایه‌گذاری در این بخش اعلام آمادگی کرده است، گفت: به هر صورت شرکت ها زمانی که سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند نیاز به تضمین سرمایه‌ خود دارند، اکنون نیز در حوزه اپراتور فیبرنوری به نظر می‌رسد آنچه مشکل‌ساز شده بحث نقدینگی نیست، بلکه بیشتر موضوع دیربازده بودن این سرمایه‌گذاری است که مشکل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار خارجی نیز اکنون این حضور را امری پرریسک می‌داند و بر این تاکید دارد که اگر بازگشت این سرمایه‌گذاری تضمین نشود، قادر به فعالیت نخواهد بود.

جهرمی افزود: به هر صورت این موارد باید در کمیسیون تنظیم مقررات به طور دقیق بررسی شوند تا در نهایت با در نظر گرفتن شرایط رقابتی بازار مشخص شود که وضعیت سرمایه‌گذار خارجی این طرح چه خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.