کدخبر :190822 پرینت
20 شهریور 1395 - 11:08

نخستین اجلاس مدیران عامل پست کشورهای عضو UPU به کارش پایان داد

نخستین اجلاس روسای هیات مدیره و مدیران عامل پست کشورهای عضو اتحادیه پستی جهانی در پاریس با تاکید بر توسعه و نوآوری در صنعت پست به کار خود پایان داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در دومین روز از این اجلاس که در تاریخ شانزدهم شهریور ماه در سالن اجتماعات پست فرانسه برگزار شد موضوع تجارت الکترونیک و دستاورد های آن برای بخش پست،  اقتصاد دیجیتال، خدمات پست مالی و داده های عظیم Big Data مورد بحث و تبادل نظر مدیران عامل پست کشورهای شرکت کننده قرار گرفت.

براساس این گزارش در حاشیه این اجلاس مهندس مهری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست به اتفاق کرمی، مدیرکل دفتر امور پست بین‌الملل درادامه دیدارهای خود با مسئولین تراز اول و مدیران عامل پست کشورهای عضو اتحادیه ملاقات و گفتگو کرد.

مهندس مهری در دیدار با کنان بزگییک مدیر عامل پست ترکیه ضمن ابراز خرسندی از تثبیت ترکیه بعنوان میزبان کنگره آتی اتحادیه ابراز امیدواری نمود: کنگره در سطح انتظارات همه کشورهای عضو برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری های پستی بین دو کشور در حضور وزرای ارتباطات دو طرف مجددا بر آمادگی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران برای عملیاتی شدن مفاد توافقات تاکید نمود.

بزگییک نیز با تایید نقطه نظرات مطروحه اظهار داشت: برگزاری کنگره فرصت مناسبی خواهد بود تا این موضوع بتفصیل مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 وی قول مساعد داد مراتب همزمان در حاشیه جلسات کنگره پیگیری شود. همچنین موضوع حمایت از مواضع دو طرف از دیگر موارد مورد تاکید در این دیدار بود.

براساس این گزارش ملاقات با ماساهیکو متوکی عضو هیات مدیره پست ژاپن و کاندید ریاست شورای بهره برداری پستی از دیگر برنامه های مهندس مهری در این سفر بود.

وی با اشاره به روابط مناسب ادارات پست دو کشور و سطح مناسب مراودات پستی اظهار داشت: دو کشور بعنوان اعضای اصلی اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه نقش موثری در توسعه و تقویت همکاری های پستی در منطقه دارند.

متوکی با ابراز خرسندی از برگزاری کنگره 2017 اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه در تهران اظهار امیدواری نمود کشورهای منطقه در بالاترین سطح و با توجه به مصوبات کنگره در این اجلاس شرکت کنند.

وی با اشاره به تجربه موفق برگزاری کنگره 2000 تهران خاطر نشان کرد: کنگره 2017 نیز با کیفیت بالایی برگزار گردد. دو طرف همچنین بر موضوع حمایت از انتخابات یکدیگر در شوراهای مختلف اتحادیه تاکید نمودند.

مهندس مهری در ادامه با سود هاکار مدیر عامل پست هند دیدار و گفت و گو کرد.

هاکار در این دیدار بر توسعه روابط و همکاری های پستی دو طرف تاکید کرد. کنگره 2017 تهران، کاندیداتوری دو طرف در شوراهای اتحادیه از دیگر موضوعات مورد بحث و توافق بین دو طرف بود.

 وی که بعنوان یکی از سخنرانان اجلاس در فرانسه حاضر شده بود در دیدار با جناب آقای مهندس مهری بر توسعه روابط و همکاریهای پستی دو طرف تاکید نمود. کنگره 2017 تهران، کاندیداتوری دو طرف در شوراهای اتحادیه از دیگر موضوعات مورد بحث و توافق بین دو طرف بود.

توسعه همکاری های پستی و حمایت از مواضع مشترک دو کشور در کنگره آتی نیز از جمله مهمترین موضوعاتی بود  که رییس هیات مدیره در ادامه ملاقات‌های خود با مدیران عامل پست کشورهای استرالیا، سوئیس، اردن، گابن و جیبوتی در میان گذاشت.

مهندس مهری در ادامه با عبدالله بوستو مدیر عملیات و فناوری اتحادیه پستی جهانی دیدار کرد.

بوستو در این دیدار با بیان اینکه متعاقب پیگیری های بعمل آمده و با عنایت به رفع تحریم های اقتصادی و مالی مرتبط با جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه پستی جهانی آمادگی دارد به محض ارائه درخواست از طرف ایران گروهی از مشاوران خود متشکل از کارشناسان مالی و حقوقی اتحادیه را برای راه اندازی سرویس پست مالی بین المللی به جمهوری اسلامی ایران اعزام نماید.

وی با تاکید بر اهمیت پست مالی در توسعه تجارت الکترونیک قول مساعد داد تمامی تلاش خود برای احیای این سرویس حیاتی برای ایران بعمل آورد.

 احیای سرویس خدمات پرداخت پستی بین المللی در این ملاقات مجددا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.