کدخبر :186909 پرینت
24 اردیبهشت 1395 - 00:40

مخالفت یک اپراتور با غیرفعال‌سازی گوشی‌های قاچاق!

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ضمن اشاره به اجرا نشدن مصوبه مقابله با گوشی‌ تلفن همراه گفت: گفته می‌شود یکی از اپراتورها با غیرفعال‌سازی تلفن‌های همراه قاچاق مخالفت کرده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، علیرضا جمشیدی در برنامه تیتر امشب از حجم قاچاق کالا و ارز 19.8 میلیاردی به کشور سخن گفت و تصریح کرد: قاچاق به آسانی می‌تواند اقتصاد و تولید را از بین ببرد و برای مقابله با قاچاق به فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه نشده است.

معاون وزیر دادگستری گفت: بر اساس ماده 3 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارتخانه‌های دادگستری، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، کشور، امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، نفت، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی متولیان اصلی مقابله با قاچاق هستند اما در یک سال گذشته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک بار با حضور همه وزراء برگزار نشده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به اجرایی نشدن بسیاری از تصمیمات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و اظهار داشت:چند ماه پیش در این ستاد تصمیم گرفته شد با قاچاق گوشی‌های تلفن همراه که میزان آن دو میلیارد دلار برآورد می شود، مقابله شود اما این مصوبه اجرا نشد.

وی 10 تا 15 درصد قاچاق کشور را قاچاق گوشی‌های تلفن همراه برشمرد و افزود: برای مقابله با قاچاق گوشی‌های تلفن همراه اقدام اپراتورهای فعال کشور لازم است اما می گویند یکی از اپراتورها با غیرفعال‌سازی گوشی‌های قاچاق مخالفت کرده است که این نشان می‌دهد نظارت قوی بر اجرای مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود ندارد و باید برای تصمیمات این ستاد الزام اجرا گذاشته شود.

جمشیدی از افزایش زندان خواب‌ها در پرونده‌های قاچاق سخن گفت و افزود: قاچاقچیان بزرگ و سازمان یافته در کشور در حاشیه امن قرار دارند و در رسیدگی به برخی پرونده‌ها کسانی برای 10 میلیون تومان ماه‌ها در زندان بودند.

وی گفت: عزم ملی و باور جدی برای مقابله با قاچاق در کشور وجود ندارد و مافیای ثروت و قدرت در بخش‌های اجرایی و حاکمیتی تنیده شده است که هر مسئولی بخواهد در مقابل آن بایستد به سختی می‌تواند دوام بیاورد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: من برای بررسی یک پرونده 36 میلیاردی قاچاق نفت 10 جلسه برگزار کردم که مسیر این پرونده در مسیر حق و درست هدایت شود اما از زمین و زمان فشار وارد می‌کردند.

وی گفت: در گمرک به تعداد آدم‌هایی که محموله‌ها را کارشناسی می‌کنند و در بخش‌های دیگر حضور دارند به طور نظام‌مند مدیریتی ایجاد شده که وقتی می‌خواهی آنها را کنترل کنی در بدنه گمرک به این موضوع مقاومت شدید نشان داده می‌شود و اگر یک نفر از آنها را اخراج کنید از 100 جا تماس می‌گیرند و فشار می‌آورند.

وی گفت: برای مقابله با قاچاق باید سامانه‌های هوشمند به جای افراد قرار داده شود و در برخی دستگاه‌ها این سامانه‌ها ایجاد شده است اما اتصال آنها به یکدیگر ماه‌ها و سال‌ها زمان می‌برد و از سوی دیگر قاچاقچیان بزرگ آنقدر نظام‌مند و پیچیده و سازمان یافته عمل می‌کنند که معمولاً آنهایی که باید به دام بیفتند، به دام نمی‌افتند.

وی گفت: در پشت مرزها کالاهایی ذخیره می‌کنند و افراد خاصی این کالاها را وارد می‌کنند که شناختن آنان کار مشکلی نیست. چطور می‌شود که داروی قاچاق تبلیغ ماهواره‌ای می شود برای دریافت آن شماره تلفن می دهند و در منزل مردم فرستاده می‌شود اما شناسایی قاچاقچیان مشکل است.

یوسفیان ملا در عین حال گفت: ضعف قانونی در مقابله با قاچاق کالا و ارز وجود ندارد و مناطق ویژه اقتصادی تبدیل به مراکز قاچاق شده اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.