کدخبر :184317 پرینت
13 بهمن 1394 - 15:34

بهره‌برداری از طرح USO در روستاهای استان فارس

همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طرح خدمات الزامی عمومی (USO) در ۳۲۶ روستای استان فارس به بهره‌برداری رسید.

متن خبر

به گزارش سیتنا، علی‌اصغر عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این باره گفت: در استان فارس هزار و ۶۹۲ روستا با جمعیتی حدود ۶۶۶ هزار و ۹۷۷ نفر مشمول ارائه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات شده‌اند که امروز این خدمات با اعتباری بالغ بر ۱۵۳ میلیارد ریال برای ۳۲۶ روستا عملیاتی و به بهره‌برداری رسیده است و تا پایان بهمن ماه سایر روستاها نیز تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی افزود: از میان روستاهای مشمول طرح USO در سراسر استان فارس نیز روستاهای مشمول اینترنت پرسرعت تا اردیبهشت سال ۹۵ و روستاهای مشمول برقراری تلفن خانگی و یک ارتباط عمومی تا پایان سال ۹۵ از خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خدمات USO، الزامی است که براساس آن دسترسی به خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات برای تمامی مناطق کشور بویژه روستاها و نواحی دورافتاده که ارائه خدمات به آنها صرفه اقتصادی کمتری برای اپراتورها دارد، تضمین شده است، گفت: در حال حاضر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت جدی در راستای اجرای طرح USO در تمامی روستاها و مناطق محروم کشور در قالب پروژه‌های مختلف تلاش می‌کند، که بخشی از این پروژه‌ها همزمان با سفرهای استانی بهمن ماه امسال به بهره‌برداری رسیده و افتتاح می‌شود.

عمیدیان افزود: بر همین اساس همزمان با دهه فجر امسال هزار و ۳۶۱ روستا در استان سیستان و بلوچستان و ۶۲ روستا در استان قم در قالب طرح USO تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفتند.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.