کدخبر :182149 پرینت
25 آبان 1394 - 16:02

مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی:

ارتقای سواد رسانه ای درمیان فعالان روابط عمومی ضروری است

مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی ارتقای جایگاه روابط عمومی در سازمان تامین اجتماعی را متاثر از ارتقای سطح و جایگاه روابط عمومی در کل کشور دانست و گفت: افزایش ارتقای سواد رسانه ای در فعالان این عرصه در اولویت است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، جلسه هم اندیشی و تبادل نظر شوراهای مناطق روابط عمومی های کشور از طریق سیستم ویدئو کنفرانس با حضور روسا و کارشناسان روابط عمومی های بخش بیمه ای و درمانی سراسر کشور در محل ستاد ادارات کل بیمه ای استانها برگزار شد.
در این جلسه، امیر عباس تقی پور مشاور مدیر عامل و  مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه کار روابط عمومی کاری بسیار دشوار و پر استرس است، اظهار داشت: فعالیت در حوزه روابط عمومی اگر با عشق و علاقه همراه نباشد هیچ توفیقی در این زمینه حاصل نخواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی آمیخته ای از هنر ، صنعت و علم  است، تصریح کرد: بر همین اساس می توان گفت روابط عمومی مجموعه ای ازدانش و  مهارت ها را شامل می شود.
وی اظهار داشت: جا دارد صمیمانه از زحمات همکاران روابط عمومی تقدیر و تشکر شود.
مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به جایگاه روابط عمومی در سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: بیش از 60 سال است که حوزه روابط عمومی در کشور فعالیت دارد اما متاسفانه مجموع کتب منتشر شده در این حوزه بسیار ناچیز بوده . البته این تعداد نیز یا کپی یا ترجمه هستند.
تقی پور با بیان اینکه تا حدود 12 سال پیش روابط عمومی در سازمان ها جایگاه خوبی نداشت، اضافه کرد: این امر طی سالیان اخیر متاثر از ورود و بکارگیری تکنولوژی های نو قرار گرفت و در این مسیر روابط عمومی الکترونیک و روابط عمومی مجازی موجب شد جایگاه این حوزه ترمیم یابد.
وی به تاثیرگذارتر شدن نقش روابط عمومی ها در سازمان ها اشاره کرد و گفت: سرعت تغییرات تکنولوژیکی به میزانی زیاد بوده است که روابط عمومی ها مجبور شدند همگام با این سرعت  علمی تر و عملی ترحرکت کنند و این امر موجب شد نقش روابط عمومی در سازمان ها جدی  تر شود.
وی ارتقای جایگاه روابط عمومی در سازمان تامین اجتماعی را متاثر از ارتقای سطح و جایگاه روابط عمومی در کل کشور دانست و افزود: پاسخگوئی در سازمان تامین اجتماعی یکی از راهبردهای مدیریتی به شمار می رود. پاسخگویی نسبت مستقیم با روابط عمومی دارد کار رسانه ای است و در واقع مجموعه ای از تکنیک ها و تاکتیک های ارتباطی و رسانه ای منجر به پاسخگویی صحیح می شود.
وی بر فعالیت موثر روابط عمومی ها در سطح استان های مختلف اشاره و تاکید کرد: روابط عمومی ها در سطح استان ها نقطه تماس سازمان با شرکای اجتماعی به شمار می روند و باید فعالیت موثری داشته باشند.
وی متذکر شد: باید توجه داشت این نقطه تماس صرفا به معنی ایجاد یک ساختار فیزیکی نیست البته در این زمینه برنامه هایی برای ارتقای تشکیلات روابط عمومی در ادارات زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی در حال پیش بینی است.
تقی پور با اشاره به ارتقای سطح کمی و کیفی روابط عمومی در سازمان تامین اجتماعی، ادامه داد: مهمترین مسئله در روابط عمومی آموزش است اما متاسفانه به دلیل غرق شدن در روزمره گی ها و علیرغم همه تلاش ها در این باره غفلت شده است.
وی ارتقای سطح سواد رسانه ای درمیان فعالان این عرصه را مهم دانست و ادامه داد: فعالیت آگاهانه تر، عملیاتی تر و موثرتر موجب ارتقای جایگاه روابط عمومی در ادارات و سازمان ها می شود.
در پایان این جلسه هریک از روسا و کارشناسان مناطق 1 و 2 و 3 و همچنین روسا و کارشناسان روابط عمومی بیمه ای و درمان مناطق 4، 5 و 6 به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.