کدخبر :181484 پرینت
29 تیر 1394 - 23:05

کمپینی که به هدف زد

کمپین تبلیغاتی پاس بده هموطن می‌تواند به عنوان الگویی موفق در رابطه برد - برد بین اسپانسرها و تیم‌های ورزشی معرفی شود.

متن خبر

تیم ملی والیبال ایران علیرغم بازیهای زیبا و جوان مردانه ای که در طول بازیهای لیگ جهانی از خود به نمایش درآورد , به دلیل کمبود امتیاز لازم که پس از شکست تیم آمریکا دربرابر لهستان رخ داد از ادامه بازیها کنار رفت, اما این پایان کار نبود چرا که این دوره از بازیها تجربه ای موفق و قابل تامل را در بازار تبلیغاتی کشور از خود بر جای گذارد و آن چیزی نبود جز اسپانسرینگ موفق بانک سامان از تیم های ملی والیبال و کمپین تبلیغاتی که تحت عنوان"پاس بده هموطن" در این باره به راه افتاد.         

در طول سالهای گذشته بسیاری از تیم های ورزشی کشور در رشته های گوناگون با پذیرش همکاری در کمپین های تبلیغاتی موفق به جذب حمایت های مالی و هزینه کرد در جهت انجام برنامه های خود شده اند, ؛ تیم های فوتبال کشور در این باره از تجربه طولانی بهره مند هستند ؛ در این کمپین ها به طور معمول, پیام ها به صورت مستقیم در معرض دید مخاطب قرار می گرفت در حالی که  حمایت های مالی  به لحاظ شمول پوشش و زمان به شدت با محدودیت روبرو بود.

در کمپین های سنتی مزبور , شرکت های حامی سعی می کردند تا با ارایه  بیشترین پیام ها به صورت مستقیم و محدود کردن زمان حمایت به حداقل ممکن با هدف کاهش هزینه ها, بیشترین نتیجه را از سرمایه گذاری خود در جهت معرفی برند مورد نظر به دست آورند . نتایج  کمی و کیفی این نوع کمپین ها را می توان با معیار حضور تماشاگران در سالن های ورزشی و مخاطبین تلویزیونی و البته نتایج تیم ها در آوردگاه های داخلی و بین المللی مشاهده کرد و سنجید.

اما "کمپین تبلیغاتی پاس بده هموطن" که از سوی بانک سامان در طول برگزاری بازیهای لیگ جهانی والیبال به راه افتاد موفق شد با  تغییر برخی متغییرهای سنتی, اثربخشی هزینه های انجام شده را افزایش دهد و برند خود را به گونه ای موثر تبلیغ کند.

بانک سامان در کمپین تبیلغاتی خود با تغییر پیام ها از مستقیم به غیر مستقیم و از تک موضوعی به تلفیقی , استفاده گسترده و موثر از رسانه های مدرن , تامین مالی مدت دار و مناسب تیم های ملی والیبال از طریق حمایت از فدراسیون والیبال کشور در تمامی سطوح و البته درخشش تیم ملی والیبال ایران که در سایه سازماندهی حرفه ای , تامین امنیت مالی و روانی حاصل از اسپانسرینگ قوی به دست آمده بود, موفق شد برند این بانک را به عنوان یک حامی قابل اعتماد و مسئول در نه تنها در نزد جمعیت مشتاق هوادار والیبال, بلکه در سطح کشور مطرح سازد. موضوعی در بازار پر رقابت رقابت بانکی کشور به صورت یک برگ برنده قدرتمند برای این بانک عمل خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.