کدخبر :180807 پرینت
26 شهریور 1394 - 19:52

سیستم پرداخت موبایل گوگل در آمریکا راه‌اندازی شد

شرکت گوگل، سیستم پرداخت موبایل خود را با نام "اندروید پِی" (Android Pay) در بیش از یک میلیون جایگاه در آمریکا راه‌اندازی کرده است.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از بی بی سی، این سیستمِ پرداخت لمسی در بازار رو به رشد پرداخت موبایل با "اپل پِی" (Apple Pay) متعلق به شرکت اپل رقابت می‌کند.

برآورد می‌شود که بازار پرداخت موبایل در جهان تا سال ۲۰۱۷ حدود هزار میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

شرکت‌های فن‌آوری تلاش می‌کنند خریداران را قانع کنند که به جای کارت بانک از گوشی‌های موبایل خود برای پرداخت‌هایشان استفاده کنند.

این سیستم به کاربران اجازه می‌دهد که مشخصات کارت اعتباری خود را در تلفن‌هایشان وارد کنند و پرداخت خود را از طریق لمس گوشی با دستگاه انجام دهند.

فروشگاه‌هایی مانند میسیز (Macy's)، بلومینگدیلز (Bloomingdale's) و سابوِی (Subway) از جمله اولین شرکت‌هایی هستند که پرداخت موبایل با سیستم جدید گوگل را می‌پذیرند.

"اندروید پی" با کارت‌های اعتباری یا نقدی اصلی مانند مسترکارد، ویزا و امریکن اکسپرس و بانک‌هایی مانند سیتی‌گروپ و "بانک آمریکا" مشارکت دارد.

سیستم "اندروید پی" روی گوشی‌های هوشمندی کار می‌کند که قابلیت NFC (ارتباط حوزه نزدیک) دارند و سیستم عاملشان کیت‌کت ۴.۴ یا بالاتر است.

ماه گذشته میلادی شرکت سامسونگ هم سیستم پرداخت موبایل خود را در کشور کره جنوبی راه‌اندازی کرد. این سیستم از روز ۲۸ سپتامبر در آمریکا فعال می‌شود و بعد از آن‌ هم در بریتانیا، اسپانیا و چین راه‌اندازی می‌شود.

گوگل هنوز خبری درباره فعال کردن سیستم اندروید پی در خارج از آمریکا منتشر نکرده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.