کدخبر :179890 پرینت
27 مرداد 1394 - 15:59

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت پست:

ارایه خدمات سازمان‌ها و دستگاه‌ها در روستاها با رویکرد مکان محور

معاون برنامه ریزی و توسعه مدیرعامل شرکت پست، تصریح کرد: شرکت پست گسترش خدمات الکترونیکی و فیزیکی سازمان ها و دستگاه های مختلف در مناطق روستایی را براساس اطلاعات مکان محور در دستور کار قرار داده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، نصیری در نخستین همایش ملی خدمات عمومی الزامی فناوری اطلاعات و ارتباطات در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته، گفت: گسترش خدمت رسانی در روستاها و نقاط غیربرخوردار یک وظیفه ملی است چرا که توسعه روستایی می تواند توسعه شهری را پایدار کند.

وی با بیان این که بر اساس رویکرد اتحادیه پستی جهانی سه وجهی سازی خدمات در دستور کار شرکت پست قرار گرفته، افزود: شرکت پست به موازات خدمات فیزیکی، خدمات الکترونیکی و مالی را به طیف خدمات خود به ویژه برای مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته افزوده است.

نصیری با اشاره به لزوم وجود دفاتر خدمات ارتباطی در روستاها اظهار داشت: ایجاد این دفاتر توسعه و بهینه سازی خدمات رسانی به روستاییان، کاهش فاصله بین مناطق شهری و روستایی، جلوگیری از تردد بین روستا و شهر و صرفه‌جویی در مصرف سوخت موجب می گردد.

وی کاهش هزینه های زندگی و اقامت در روستاها از طریق دسترسی آسان به امکانات  و خدمات ارایه شده توسط سازمان های دولتی،تعاونی و خصوصی؛ رونق اقتصادی روستاها از طریق بازاریابی و فروش محصولات تولیدی و ایجاد فرصت های شغلی را ازدیگر مزایای وجود دفاتر ICT روستایی برشمرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه درخصوص اقدامات انجام شده توسط شرکت پست در ارتباط با توسعه خدمات در دفاتر خدمات ارتباطی روستایی بیان داشت: تمامی خدمات پستی به این دفاتر واگذار گردیده و با گسترش فرایندهای بازاریابی با سازمان های مختلف قراردادهایی را به منظور ارائه خدمات آنها در دفاتر منعقد نموده ایم که 34 خدمت سایر نهادها از طریق این دفاتر عرضه می گردد.

وی در همین ارتباط افزود: مدیریت خطوط ارتباط فیزیکی از طریق انعقاد قرارداد با 3200 پیمانکار خطوط مبادله روستایی و تامین سامانه تحت وب ارائه خدمات املاک با هدف ایجاد امکان ارائه خدمات دهیاری ها در دفاتر از دیگر اقدامات شرکت پست در جهت توسعه این دفاتر به شمار می رود.

نصیری با بیان این که شرکت پست با جدیت توسعه این دفاتر را به منظور خدمت رسانی بهینه به روستاییان عزیز در دستور کار خود قرار داده عنوان کرد: راه اندازی سرویس وب آگهی روستایی از سوی شرکت پست امکان فروش محصولات روستاییان از طریق بازارهای مجازی و حمل و تحویل آنها و همچنین معرفی قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری موجود در روستاها را از طریق فضای مجازی فراهم می سازد.

وی ارایه خدمات مبتنی بر داده های مکانی و املاک در دفاتر در قالب طرح کلان ملی GNAF را از دیگر اقدامات کلان شرکت پست در جهت توسعه دفاتر عنوان کرد و گفت: 45 میلیون رکورد اطلاعاتی در بانک اطلاعاتی کدپستی موجود است که 9 میلیون از این اطلاعات به مکان های روستایی متعلق است.

معاون برنامه ریزی و توسعه ادامه داد: به منظور اجرای طرح مذکور تعیین مختصات جغرافیایی مکان در 9استان خوزستان، قم، کرمان، خراسان رضوی، کرمانشاه، مرکزی، اصفهان، البرز و گلستان آغاز شده که تا پایان سال جاری به  اتمام خواهد رسید.

براساس این گزارش دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، مهندس مهری،رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست و سایر مدیران عامل و روسای سازمان های تابعه در جمع خبرنگاران حضور یافتند و به سئوالات آنها پاسخ گفتند.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.