همراه اول و ایرانسل مستندات شان مبنی بر اتمام رنج قبلی شمارهها را ارائه دهند
معاون سازمان تنظیم مقررات در خصوص درخواست اپراتور اول برای دریافت رنج جدید شماره اعلام کرد: در حال حاضر هر دو اپراتور درخواست دریافت رنج جدید شماره را دارند اما لازم است در ابتدا اتمام رنج قبلی شماره های آنها با ارائه مدارک لازم برای سازمان تنظیم مقررات مشخص شود.
به گزارش سیتنا، غلامرضا داداش زاده در گفتوگویی با خبرنگار ایسنا، در ارتباط با کمبود شماره های همراه اول برای واگذاری، اعلام کرد: براساس آمارهای رسمی شرکت همراه اول در حال حاضر 40 میلیون سیمکارت فعال و حدود 10 تا 15 میلیون سیمکارت غیرفعال دارد.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: در گذشته به این شرکت 100 میلیون نامبرینگ داده شده است که اکنون برای دریافت رنجهای جدید شماره لازم است این شرکت مستندات خود مبنی بر استفاده از 100 میلیون شماره قبلی را ارائه کرده و سایر شروط در نظر گرفته شده در این بخش را هم مدنظر قرار دهد.
وی در عین حال یادآور شد: شرکت ایرانسل نیز 90 میلیون نامبرینگ در اختیار داشته و اکنون این شرکت تقاضا دارد که رنجهای جدید شماره همراه به آن اختصاص داده شود.
به گفته معاون سازمان تنظیم مقررات با توجه به توسعه 3G و LTE هر دو اپراتور اول کشور تقاضاهایی مبنی بر اختصاص رنج جدید شماره را مطرح کردهاند، اما برای اختصاص رنج جدید لازم است اپراتورها ابتدا تکلیف شمارههایی که پیش از این به آنها واگذار شده است را مشخص کرده و سایر شرایط دریافت رنج جدید که از سوی رگولاتور ارائه می شود را نیز ارائه کنند.
به گزارش ایسنا، چندی پیش معاون بازاریابی همراه اول از رو به پایان بودن شمارههای همراه اول خبر داده و یادآور شده بود، این شرکت تقاضای دریافت رنج جدید شماره را با سازمان تنظیم مقررات در میان گذاشته است.
در حال حاضر مدتی است کدهای یک تا 9 همراه اول بنابر اعلام مسوولین این شرکت به پایان رسیده و برای ارائهی سیمکارتهای جدید از کدهای صفر استفاده میشود. حال باید دید پس از پایان کدهای صفر اپراتور اول ارتباطی کشور برای خریداران سیمکارتهای دائمی خود چه تدبیری اندیشیده و چه شمارههایی را به آنها واگذار خواهد کرد؟
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید