کدخبر :17672 پرینت
19 آبان 1393 - 22:50

اختصاصی سیتنا/ واکنش دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس به طرح ادغام شرکت تلفن ثابت در شرکت مخابرات ایران

متن خبر

دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر ادغام شرکت تلفن ثابت در شرکت مخابرات ایران، با هدف استفاده از درآمد بخش تلفن همراه برای توسعه‎ی تلفن ثابت صورت گرفته و مشکلات تلفن ثابت نیز رفع شود، مجلس استقبال می‌کند، اما اگر این ادغام به دلیل درآمدزا نبودن این بخش رخ داده، باید شفافیت بیشتری صورت گیرد؛ چراکه تاکید بخش خصوصی و سهامداران بر درآمدزا بودن مخابرات است.

 

"الیاس طاهری" در گفت‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری سیتنا (CITNA.IR) با اشاره به تصمیم تیم مدیریتی جدید مخابرات مبنی بر ادغام شرکت تازه تاسیس تلفن ثابت در شرکت مخابرات ایران، گفت: آنچه در مجلس برای ما اهمیت دارد، رفع مشکلات فراوانی است که در حوزه‎ی تلفن ثابت مخصوصا در نقاط دور افتاده و برخی روستاها وجود دارد.

وی در همین راستا تصریح کرد: طبق قرارها انتظار می‌رفت که بعد از ثبت نام، خط تلفن ثابت همان روز به مشترک داده شود، اما هنوز با این مساله حتی در کلان شهرها با مشکل مواجه‎ایم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در ادامه افزود: عدم اجرای کامل این طرح مثبت و خوب را شاید بتوان به دلیل فراهم نبودن زیرساخت در تمام مناطق عنوان کرد، اما خدمات دهی طولانی چندان مقبول نیست.

نماینده‎ی مردم اقلید و سرحد چهاردانگه در خانه‎ی ملت، در ادامه خاطرنشان کرد: ضرورت استفاده از تکنولوژی و فناوری همواره و برای همه‎ی افراد جامعه وجود دارد و باید در تلفن ثابت نیز این تحولات رخ دهد.

طاهری با اشاره به تمرکز مخابرات بر تلفن همراه و ارائه‎ی خدمات به مشترکان آن، گفت: در سال‎های پیش، زیرساخت‌های اولیه برای گسترش خدمات تلفن همراه توسط دولت فراهم شد و مخابرات نیز بیشتر بر ارائه‎ی خدمات در حوزه‎ی تلفن همراه متمرکز شده و از سوی دیگر بخش بزرگی از درآمدش نیز از این حوزه تامین می‌شود.

وی در ادامه‎ی گفت‎وگو با سیتنا، یادآور شد: مخابرات باید در ارائه‎ی خدمات به مشترکان تلفن ثابت نیز همانند تلفن همراه توجه بیشتری داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر علل ادغام شرکت تلفن ثابت در شرکت مخابرات ایران، اظهار کرد: اگر این ادغام با هدف استفاده از درآمد بخش تلفن همراه برای توسعه‎ی تلفن ثابت صورت گرفته و مشکلات تلفن ثابت نیز رفع شود، مجلس استقبال می‌کند، اما اگر این ادغام به دلیل درآمدزا نبودن این بخش رخ داده، باید شفافیت بیشتری صورت گیرد؛ چراکه تاکید بخش خصوصی و سهامداران بر درآمدزا بودن مخابرات است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.