کدخبر :171623 پرینت
19 آذر 1393 - 02:22

ادعای مضحک موسسه‌ی سایلنس برای تخریب ایران:

نهادی در تهران پشت حملات سایبری گسترده در سراسر جهان است!

موسسه‌ی امنیت سایبری "سایلنس" در ادعایی مضحک اعلام کرده است که نهادی در تهران پشت حملات سایبری گسترده در سراسر جهان است.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از خبرگزاری رسمی آلمان، موسسه‌ی امنیت دیجیتال "سایلنس" در بوستون آمریکا در گزارشی اعلام کرد که هکرهای دولتی ایرانی از ۲ سال پیش بسیاری از وب‌سایت‌ها و داده‌های خطوط هواپیمایی، شرکت‌های انرژی و موسسه‌ها و نهادهای امنیتی در سراسر جهان را مورد حمله سایبری قرار داده‌اند.

موسسه امنیت سایبری سایلنس در گزارش ۸۷ صفحه‌ای خود مدعی شده است که متخصصان این نهاد، فعالیت‌های هکری ایران را در دست‌کم ۱۶ کشور و ۵۰ موسسه و نهاد ردیابی کرده‌اند؛ اگرچه این گزارش اسامی این موسسه‌ها و کشورها را علنی اعلام نکرده است.

تکذیب ایران؛ این گزارش "داستان‌سرایی برای تخریب دولت ایران" است

در همین حال، یک دیپلمات عضو دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل (نیویورک) به خبرگزاری "رویترز" گفت که گزارش این موسسه "بی‌مبنا" و "داستان‌سرایی برای تخریب دولت ایران" است.

حمید بابایی، سخنگوی دفتر نمایندگی ایران به این خبرگزاری گفت: «ادعای سایلنس که ایران پشت این حملات هکری است، بی‌مبنا است. چنین اتهاماتی، به‌ویژه در حال حاضر، تلاش دارد تا روند مذاکرات هسته‌ای را با بحران و چالش مواجه سازد.»

استوارت مک‌کلار، معاون "سایلنس" به رویترز گفت که تحقیقات آن‌ها نشان می‌دهد که فعالیت‌های این نهاد ایرانی که در تهران مستقر است، تاکنون بیشتر بر جمع‌آوری هرچه بیشتر داده‌ها متمرکز بوده است.

او تاکید کرد که با این‌حال حملات سایبری متعددی نیز از سوی این نهاد صورت گرفته که نشان‌دهنده توان اجرایی قابل‌توجه آن‌هاست.

"سایلنس" همچنین گفت که توانستند به صدها فایل دسترسی پیدا کنند که ایران با رخنه در سیستم‌های نیروی دریایی ارتش آمریکا به سرقت برده بود.

"سایلنس" می‌گوید نتیجه‌ی این گزارش را در اختیار پلیس فدرال آمریکا و برخی نهادها و اشخاص حقیقی قرار داده که از حملات هکری ایران زیان دیده‌اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.