کدخبر :17150 پرینت
19 مهر 1393 - 11:04

واعظی در پاسخ به شورای شهر تهران: دکل‌های مخابراتی ما تهدیدی برای شهروندان ندارد

متن خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرد: ورود تجهیزات الکترونیکی به کشور در سال‌های گذشته افزایش داشته و از این جهت، نیازمند همکاری نزدیک‌تری با وزارت صنعت، سازمان استاندارد و گمرک هستیم.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، "محمود واعظی" در حاشیه همایش "ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندارد" در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر شورای شهر تهران در خصوصر غیراستاندارد بودن 90 درصد تجهیزات آنتن‎های موبایل (BTS)، گفت: نمی‌دانم شورای شهر این اطلاعات را از کجا آورده است، زیرا طی بررسی‌های ما از دکل‌های مخابراتی، به این نتیجه رسیده‌ایم که آنها به اندازه‌ای موج پایین دارند که تهدیدی برای شهروندان به حساب نمی‌آیند.

وزیر ارتباطات و  فناوری  اطلاعات، در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از دکل‌های ارتباطی برای ارتباطات در سراسر دنیا، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا این دکل‌ها وجود دارد و ما هم راه ارتباطی دیگری جز استفاده از این‎ها نمی‌بینیم.

واعظی با تفکیک وظایف وزارت‎خانه از فعالیت اپراتورها، تصریح کرد: اگر هم منظور این شورا، جانمایی دکل‌ها بوده که ارتباطی به ما ندارد، زیرا این کار با هماهنگی اپراتورها صورت می‌گیرد.

وی هم‌چنین در ادامه به اجرای استاندارد برای میزان تشعشات این آنتن‌ها اشاره کرد و گفت: سازمان تنظیم مقررات، بخشی برای اندازه گیری تشعشعات دارد و در صورتی که موردی بر خلاف استانداردها باشد، با آن برخورد می‌کند.

 

وزیر ارتباطات درباره‎ی ورود کالای غیراستاندارد از مرزهای گمرکی کشور، تاکید کرد: ورود تجهیزات الکترونیکی به کشور در سال‌های گذشته افزایش داشته و از این جهت نیازمند همکاری نزدیک‌تری با وزارت صنعت، سازمان استاندارد و گمرک هستیم.

واعظی در همین راستا با حمایت از تولیدات کالای الکترونیک داخلی در کشور، گفت: برای ورود کالاهای پیچیده‎ی الکترونیکی اگر گمرک تخصصی داشته باشیم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، زیرا هم اکنون کالاهای الکترونیکی تولیدی خوبی در داخل کشور داریم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.