کدخبر :17080 پرینت
15 مهر 1393 - 12:50

ارائه‎ی خدمات رومینگ همراه اول به 200 هزار مشترک ایرانسل و رایتل

متن خبر

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، به ارائه خدمات رومینگ ملی توسط این شرکت اشاره کرد و گفت: تاکنون به بیش از 200 هزار مشترک اپراتورهای دوم و سوم از طریق رومینگ خدماتی ارائه کرده ایم و اکنون این طرح در شرایطی اجرا می شود به نوعی می توان گفت زمان بلوغ اپراتور است و بخش عمده ای از کشور تحت پوشش شبکه ما قرار دارد.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، "وحید صدوقی" در نشست خبری همزمان با دومین روز از نمایشگاه تلکام، به ارائه آماری از تعداد مشترکان و سرویس‌های همراه اول پرداخت و عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار ما حدود 68 میلیون مشترک ثبت شده همراه اول داریم که در هر دوره یک ماه بیش از 45 میلیون نفراز این مشترکان از سیم کارت خود استفاده کرده و حالت فعال دارند.

 

وی با بیان این‌که در حال حاضر شرکت ارتباطات سیار در بیش از 1200 شهر ایران به ارائه خدمات می پردازد به ورود این اپراتور در عرصه ارائه خدمات نسل‌های بالاتر ارتباطی اشاره کرد و گفت:‌ از سوم شهریور ماه براساس مجوزی که از سوی وزارت ارتباطات ارائه شد شرکت ارتباطات سیار مجاز به ارائه آزمایشی 3G شد و از نوزدهم شهریور ماه نیز ما فرکانس تمیز را دریافت کردیم واکنون بیش از 1400 سایت در 35 شهر کشور راه اندازی کردیم.

 

 

صدوقی در عین حال به معرفی سرویس های جدید اپراتور اول پرداخت و عنوان کرد: اکنون به مناسبت پاییز سرویسی به نام هزار رنگ تعریف شده که در قالب آن افرادی که در طول هفته 60 دقیقه مکالمه داشته باشند روزهای جمعه مکالمات آن ها رایگان خواهد بود.

 

وی در عین حال از طرح‌های دیگر همراه اول یاد کرد و گفت: از پاییز امسال سیم کارت های اعتباری همراه اول با قیمت 5000 تومان وارد بازار خواهد شد که این سیم کارت‌ها 5000 تومان شارژ هدیه دارا هستندو به این ترتیب می توان گفت که با این شیوه قیمت سیم کارت‌های اعتباری ما به صفر رسیده است.

 

وی ادامه داد: برای مشترکین دائمی نیز طرح های مختلفی در نظر گرفته ایم که قرار بر آن است در آینده نزدیک سیم کارت های دائمی به صورت اقساطی به فروش برسد.

 

صدوقی همچنین به سرویس سیم کارت دانشجویی و هم پگ اشاره کرد و گفت:‌سرویس هم تگ که به تازگی کار خود را آغاز کرده به دو صورت قابل استفاده است که در یک شیوه می توان دو کاربر می توانند با پرداخت هزینه‌ها به مدت 500 دقیقه در طول ماه مکالمه رایگان با یکدیگر داشته باشند.

 

وی ادامه داد: در حالت دیگر مشترکان می توانند به جای یک گروه دو نفره گروهی سه نفره را فعال کنند که در این صورت مکالمات این سه کاربر در طول ماه به مدت هزار دقیقه رایگان خواهد بود.

 

وی همچنین به ارائه سرویس OTT ساینا اشاره کرد و اظهار کرد: در حال حاضر این سرویس برای گوشی‌های اندروید قابلیت فعال سازی دارد و از هفته آینده می توان آن را برای گوشی‌های IOS فعال کرد و بدین ترتیب با بهره گیری از این طرح دو مشترک این طرح را فعال کرده باشند می توانند به مکالمه رایگان بپردازند و علاوه بر این هزینه مکالمات افرادی که یک طرف آن‌ها این طرح را فعال کرده باشد با مشترک همراه اول دیگر با تعرفه‌های پایین تری صورت خواهد گرفت.

 

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در ارتباطات با اختلالات اخیر شبکه همراه اول نیز پاسخگوی خبرنگاران شد و اظهار کرد: برای ارتقای شبکه به نسل های بالاتر به ناچار باید تغییراتی در آن ایجاد کنیم و گاه در برخی موارد لازم است که سایت‌های ما به طور کامل نوسازی شوند. این تغییرات اساسی گاه اختلالاتی کوتاه مدت را به دنبال خواهد داشت و بخصوصی در شهری مانند تهران ما در حدود یک سوم فضا بحث سوآپ را نیز به طور همزمان مدنظر داریم و به عبارت دیگر همزمان با ارتقای شبکه بحث نوسازی هم مورد توجه قرار می گیرد که به همین دلیل گاه ممکن است کمی تداخل ایجاد شود.

 

 

وی ادامه داد: البته ما برای هر محله و هر منطقه که نیاز به نوسازی دارد یک دوره زمانی داریم وامیدواریم زودتر شبکه ما به حالت پایدار رسیده و اختلالات منطقه ای نیز برطرف شود.

 

صدوقی همچنین به ارائه خدمات رومینگ ملی توسط شرکت ارتباطات سیار اشاره کرد و گفت: تاکنون به بیش از 200 هزار مشترک اپراتورهای دوم و سوم از طریق رومینگ خدماتی ارائه کرده ایم و اکنون این طرح در شرایطی اجرا می شود به نوعی می توان گفت زمان بلوغ اپراتور است و بخش عمده ای از کشور تحت پوشش شبکه ما قرار دارد.

 

صدوقی یادآور شد: عمر هر نوسازی در شبکه ارتباطات سیار حدود 20 سال است و اکنون طرح های مختلفی در حال نوسازی شبکه هستند وعملیات نوسازی شبکه موبایل در اپراتور اول از سال 1387 آغاز شده است.

 

مدیر عامل همراه اول در باره بسته های در نظر گرفته برای 3G همراه اول نیز اظهار کرد:‌ در حال حاضر ما بسته ها را در دوره آزمایشی ارائه کرده ایم و فعلا بسته های ما بسته‌های قدیمی است که استمرار دارد اما به زودی بسته‌های جدیدی نیز ارائه خواهد شد.

 

وی درباره شبکه وایفای نیز اظهار کرد: شبکه وایفای ما با بهره گیری شبکه ثابت و همکاری شرکت مبین نت در حال پیگیری است تا با ارائه این سرویس مشترکان بتوانند به استفاده از آن بپردازند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار همچنین به بحث کاهش درآمدهای اپراتورها از طریق مکالمات تلفنی اشاره کرد و افزود:‌ درآمدهای ما از سمت سبد مکالمه به سمت سبد سرویس در حال تغییر است.

 

وی به ارسال صورت حساب مشترکان از طریق پست الکترونیکی اشاره کرد و گفت:‌در حال حاضر بیش از یک و نیم میلیون کاربر قبض خود را از طریق ایمیل دریافت می کنند.

 

صدوقی یادآور شد: گاه ممکن است پرداخت صورت حساب‌ها ازطریق شبکه بانکی کمی با کندی واختلال مواجه شود که در این موارد افراد می توانند برای پرداخت صورت حساب‌های خود از شیوه جیرینگ و یا شماره 9990 استفاده کنند.

 

وی یادآور شد: براساس طرح های جدید در نظر گرفته شده مشترکین اعتباری همراه اول به ازای هر سالی که از خدمات این اپراتور دریافت می کنند از تخفیف‌های برخوردار خواهند شد که میزان این تخفیف‌ها با افزایش سال های کاربر افزایش پیدا می کند.

 

مدیر عامل همراه اول درباره بدهی اپراتور اول به مردم هم خاطرنشان کرد:‌ کلیه بدهی‌های این شرکت به مشترکان همراه اول پرداخت شده و اکنون این شرکت هیچ بدهی به مردم ندارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.