نحوه پخش صوتی ریزمکالمات تماسها از تلفن ثابت به همراه
تمامی مشترکین حقیقی و حقوقی تلفن ثابت میتوانند بدون نیاز به رمز ازطریق خط تلفن خود و فقط برای همان خط به دریافت صورتحساب ریزمکالمات بهصورت شنیداری از سرویس 1818 اقدام کنند.
به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، برای دریافت ریزمکالمات از طریق فاکس و یا از طریق تلفن دیگری (غیر از خط خود) باید به مرکز مراجعه و کد پنج رقمی (فقط عدد) دریافت کنند.
تلفنهایی که caller ID ندارند، نمیتوانند از سرویس 1818 استفاده کنند؛ مراکز تابعه میتوانند همانند ارسال ریزمکالمات از طریق وبسایت شرکت، فرم مربوطه جهت واگذاری رمز عبور را در اختیار مشترکین قرار دهند.
برای اطلاع و دریافت ریزمکالمات، چنانچه مشترک برای اطلاع از وضعیت ریزمکالمات و صورتحساب تلفن خود، با سیستم تماس بگیرد و اطلاعات همان تلفن را بخواهد، نیازی به وارد کردن رمز عبور نیست، در غیر این صورت مشترک باید نسبت به دریافت یک عدد پنج رقمی بعنوان رمز عبور از مرکز مخابراتی اقدام کند. این دریافت اطلاعات از طریق نمابر نیز امکانپذیر است. (دریافت اطلاعات از طریق نمابر نیز نیاز به رمز عبور دارد).
درصورتی که تلفن دولتی و یا شمارهای باشد که در سیستم صورتحساب موجود نیست، شماره وارد شده «غیر معتبر» اعلام میشود و درصورتی که مشترک بدهی نداشته باشد، هیچگونه پیامی جهت پرداخت، پخش نمیشود اما برای دریافت ریزمکالمات، پیامرسانی ادامه مییابد.
به گزارش ایسنا، رمز واگذارشده به تلفنهای گروهدار (نظامی، انتظامی، دولتی و ...) با هماهنگی دفتر حراست ارائه میشود و تلفنهای گروهدار برای دریافت ریزمکالمات و کسب اطلاعات بیشتر باید با دفتر حراست هماهنگی لازم را بهعمل آورند.
#4 سرویس پرداخت و پیام رسان 1818
از آنجا که همواره یکی از مهمترین علل تردد مشترکان تلفن ثابت به مراکز مخابراتی و بانکها، دریافت فهرست مکالمات، صورتحساب، قبوض المثنی و نیز پرداخت وجوه قبوض بوده است، از سال 84 سرویس پیامرسان (1818) راهاندازی شد؛ مشترکان میتوانند علاوه بر پرداخت غیرحضوری هزینه قبوض، از وضعیت ریزمکالمات و صورتحساب خود به شکل شنیداری یا به صورت نمابر از طریق این سرویس آگاه شوند.
#4 مزایا و قابلیتهای 1818:
- امکان پرداخت صورتحساب برای دارندگان کارتهای شبکه شتاب، با ارایه رمز دوم کارت و بدون نیاز به قبض.
- اعلام عدم بدهی مشترک بلافاصله پس از پرداخت توسط وی (تا چندی قبل، این اعلام چند روز پس از پرداخت صورت میگرفت).
- پخش صوتی اطلاعات مندرج بر روی صورتحساب.
- پخش صوتی ریزمکالمات بین شهری، بینالملل و تماسهای انجام شده از تلفن ثابت به همراه.
- ارسال ریزمکالمات میان دوره و آخرین دوره مشترک به نمابر وی، اعلام کارکرد میان دوره علی الحساب مشترک و اعلام صورتحساب آخرین دوره و نیز دوره های قبل (تا 6 دوره)
#4 چگونگی استفاده از 1818:
با استفاده از این سرویس، هم میتوان از وضعیت صورتحساب و ریزمکالمات اطلاع یافت و هم میتوان نسبت به پرداخت وجه قبض اقدام کرد. مراحل انجام کار به شرح زیر است:
#4 تماس با 1818
طبق پیام سیستم، باید شماره تلفن خود را وارد کرده و کلید # را فشار دهید؛ شماره، توسط سیستم 1818، تکرار و نهایتاً تأیید میشود. درصورت تأیید شماره وارد شده، مبلغ بدهی شما اعلام میشود.
برای پرداخت صورتحساب، عدد (1) و برای دریافت ریزمکالمات و سایر خدمات، عدد (2) شماره گیری شود. برای پرداخت صورتحساب قبض، پس از شمارهگیری عدد (1) که در پیام اعلام شده بود، مراحل زیر طی میشود:
باید شماره کارت شتاب را وارد کرده و سپس کلید # را فشار دهید. (این شماره 16 رقمی است).
سیستم، از شما رمز دوم را درخواست میکند.
توجه: فعال کردن رمز دوم از طریق دستگاههای خودپرداز بانک (ATM) مقدور است و این رمز فقط برای اینگونه پرداختها و نیز پرداخت اینترنتی قبوض، فعال میشود.
رمز دوم اعلام میکند که شما قبض را پرداخت کردهاید. پس از پرداخت، شماره رهگیری به مشترک اعلام میشود که درصورت اعلام بدهی یا هرگونه مشکل در دورههای بعدی، میتوان با استفاده از این شماره، موضوع را پیگیری کرد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید