استفاده ابزاری از دختران جوان در یک نمایشگاه تخصصی حوزه IT
حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بتازگی شاهد برگزاری نمایشگاهی تخصصی بود که مورد استقبال مخاطبان قرار نگرفت و تنها بحث غرفهآرایی و استفاده از عناصر تبلیغاتی در برخی غرفهها، مخاطبان اندکی را به سوی خود جلب میکرد.
به گزارش خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، انتظار از دستاوردها و اهداف نمایشگاههای تخصصی بر این مهم استوار است که خدمات روز آن حوزه به مخاطبان ارائه شوند و با توجه به کیفییت و کمیت خدمات و محصولات عرضه شده از سوی مخاطبان عام و تخصصی مورد ارزیابی قرار گیرند.
طبیعی است که برای برجسته شدن خدمات نوین فناوری اطلاعات و ورود موثر در عرصههای جهانی، نیازمند تلاش و فعالیت بیشتر در نحوهی معرفی محصولات جدید این حوزه به مخاطبان هستیم؛ در حالی که شکاف موجود بین اهداف مورد نظر و برخی نمایشگاههای تخصصی در این حوزه، تا حد زیادی اصل برگزاری چنین نمایشگاههایی را زیر سوال میبرد.
بتازگی نمایشگاه تخصصی در حوزهی فناوری اطلاعات میزبان مخاطبان اندک این حوزه بود و علی رغم تبلیغات قابل توجه باز هم نتوانست مخاطب چندانی جلب کند. جالب آنکه در پایان نمایشگاه غرفهای از دید مخاطبان به عنوان غرفهی برتر انتخاب شد که تنها استفاده ابزاری از دختران جوان در این غرفه مشهود بود؛ حال آنکه این غرفه متعلق به شرکتی است که به ارائهی تخفیفهای اینترنتی میپردازد و عملا محصولی برای عرضه در نمایشگاهی تخصصی ندارد.
از سوی دیگر؛ استفاده از عنصر زیبایی زن برای جلب مخاطب آن هم در نمایشگاهی تخصصی، بر خلاف فرهنگ ایرانی - اسلامی و حتی معیارهای حرفهای در سراسر دنیا است که البته همواره این رویه از سوی نظام امپریالیستی و سرمایهداری توجیه میگردد.
در نهایت به نظر میرسد در نمایش مشتری پسند اخیر این شرکت اینترنتی، بیش از آنکه خدمات این شرکت مورد توجه قرار گیرد، استفادهی ابزاری از دختران جوان در این غرفه مورد توجه قرار گرفت؛ حال آنکه انتظار میرفت مسوولان برگزاری این نمایشگاه تذکرهای لازم در زمان برگزاری نمایشگاه را به مسوولان این شرکت میدادند و در نهایت معیارهایی مطلوب را برای انتخاب غرفهی برتر از دید مخاطبان مد نظر قرار میدادند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید