ارائهی سرویسهای اصلی جیرینگ در گرو تصویب آییننامه سپاس!
شرکت جیرینگ در حال حاضر روی سرویسهای جرینگ کارت بیشتر تمرکز دارد که در حقیقت همان پرداختهای غیرحضوری است. در این بخش هم در حال حاضر بیشترین خدمات خرید کارت شارژ است که از طریق PSPهای مختلف و با همکاری جیرینگ انجام میشود.
به گزارش سیتنا، "علیرضا طلوع" مدیرعامل جرینگ در گفتوگوی چندی پیش خود با فناوران درباره فعالیتهای این شرکت، گفت: در حال حاضر ما در جیرینگ ۳۳ میلیون مشترک داریم که بیشترین مشترکان ما کاربران سیمکارتهای اعتباری بودند. اما امسال سرویسی را راهاندازی کردیم که به نوعی مشترکان سیمکارتهای دایمی نیز بتوانند از آن استفاده کنند. این سرویس پرداخت قبوض است.
طلوع در ادامه میگوید: این دو سرویس که از خردادماه راهاندازی شد شماره اختصاصی ۷۷۷ برای شارژ اعتباری و ۷۰۷ برای قبض مشترکان دایمی است.
پرداختهای موبایلی در گرو تصویب سپاس
مدیرعامل جرینگ میافزاید: سرویسهای اصلی جیرینگ که در حقیقت همان پرداختهای موبایلی است نزدیک به دو سال است که آماده واگذاری به مشترکان است اما به دلیل تصویب نشدن آییننامه سپاس ارایه آنها به تعویق افتاده است.
طلوع درباره برنامههای سال جاری جرینگ میگوید: اگر سپاس تا نیمه اول سال ۹۳ راهاندازی شود بلافاصله بعد از آن میتوانیم در حوزه خریدهای خرد وارد عمل شویم.
به گفته وی با اقداماتی که در شرکت خدمات انفورماتیک و بانک مرکزی انجام شده بحثهای فنی آییننامه سپاس جلو رفته و تنها بحثهای مجوزیاش باقی ماننده است که امیدواریم شهریور یا مهرماه مجوزهای آن صادر شود.
وی درمورد فرآیند طولانی تصویب آییننامه سپاس میگوید: فضای خریدهای خرد و فیزیکی با خریدهای مجازی مانند کارت شارژ متفاوت است. چرا که در واقع در این بازار، بازیگرهای بسیاری وجود دارند که میتوانند از این سرویس استفاده کنند. برای همین مهم است که آییننامه درست تدوین شود تا این سرویس بتواند بخش قابل توجهی از بازار کشور را که در حال حاضر به شکل پرداختهای نقدی صورت میگیرد را جذب کرده و به پرداختهای موبایلی تبدیل کند. درست همانند آییننامه شاپرک.
طلوع میگوید: هر چقدر در مورد ضریب نفوذ و منافع اینترنت صحبت شود بدون شک موبایل ۱۰ برابر آنها را دارد. بازار آینده در اختیار موبایل و سرویسهای آن مانند موبایل پوز و یا NFC است.
ضریب نفوذ گوشیهای هوشمند در ایران رو به افزایش است که همین امر میتواند تحول عمدهای در خریدهای خرد یا خریدهای فروشگاهی از طریق موبایل داشته باشد.
همراه اول ۴۰ میلیون POS سیار دارد
مدیرعامل جرینگ ادامه میدهد: بازار ایران بازار بزرگی است و نمیشود فقط با یک روش پرداخت در این بازار حضور داشت. POSها یک بخشی از بازار را میتوانند پوشش دهند. اکنون با اینکه ۱۰ سال از عمر ورود پوزها به کشور میگذرد اما این فناوری هنوز نتوانسته ۵۰ درصد بازار را پوشش دهد. ۵۰ درصد خرید و فروشهای مردم هنوز با پول نقد است درحالی که تا به حال ۲۳۰ میلیون کارت بانکی صادر شده است. ولی کارتهای بانکی هنوز نتوانستند جایگزین پول نقد شوند.
برای همین به نظر من این شکافی که وجود دارد میتواند با موبایل پر شود.
وی به آمار همراه اول استناد میکند و میگوید: من همیشه گفتهام که بازیگر قدرتمندی در بازار هستیم. همراه اول هم اکنون بالای ۴۰ میلیون مشترک فعال دارد و این بدان معنی است که ما در حال حاضر ۴۰ میلیون میلیون POS داریم، اما شبکه بانکی ۳ میلیون پوز دارد. بنابراین تعبیر من این است که با ورود سپاس حوزه خرید از طریق موبایل در سالهای ۹۳ و ۹۴ رشد بسیار بالایی خواهد داشت. همان طور که شاپرک آمد و یک تحولی ایجاد کرد، سپاس هم همین کار را خواهد کرد.
طلوع درباره سایر سرویسهای جدید بانکداری موبایلی جرینگ میگوید: رمز یک بار مصرف را بر بستر سیمکارت ارایه دادیم. در نتیجه دیگر نیازی نیست که کاربر یک دستگاه اضافه را با خودش حمل کند و در واقع همین موبایل میشود وسیلهای که بتواند کارش را انجام دهد به شکلی که تمام استانداردهایی که در شبکه بانکی لازم هست از طریق سیمکارت برای کاربر فراهم میشود از طریق سیمکارت ارایه کرد.
وی میگوید: در حوزه برنامه کاربردی نیز وارد شدهایم. به شکلی که دیگر کاربر برای استفاده از کدهای USSD نیازی نداشته باشد تا تمام کدها را به خاطر بسپرد بلکه برنامه کاربردی با توجه به نیازی که کاربر دارد کد USSD مورد نیاز را تولید و به اپراتور ارسال میکنند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید