کدخبر :15962 پرینت
11 مرداد 1393 - 20:14

تعرفه اینترنت رایتل پایین تر از دو اپراتور دیگر است

متن خبر

مدیرعامل رایتل، گفت: با الزامی شدن امکان جابه‌جایی شماره‌های موبایل مشترکان بین اپراتورها، بازار موبایل ایران شاهد تغییرات گسترده‌ای خواهد بود.
 
به گزارش سیتنا، مجید صدری در گفت و گو با خبرنگار تلنا در پاسخ به این سوال که خبر اجرای رومینگ ملی برای مشترکانی که می خواهند به راحتی شماره تلفنشان را به اپراتور دیگری انتقال دهند یا از پوشش شبکه اپراتورهای دیگر استفاده کنند، بسیار خوشایند است اما از نظر اقتصادی و برندینگ برای برخی از بازیگران عرصه اپراتوری تلفن همراه نا خوشایند است، گفت: در بحث رومینگ آنچه مهم است تعرفه هاست که با مقایسه تعرفه اپراتورها می توان گفت تعرفه های رایتل نسبت به سرویس ها و خدماتی که به کاربرانش ارایه می دهد بسیار کمتر است.

وی در ادامه افزود: به عنوان مثال تعرفه اینترنت نسل سوم در رومینگ کیلو بایتی 35 صدم ریال است در حالی که این تعرفه از تعرفه دو اپراتور دیگر کمتر است.

صدری با اشاره به اینکه به محض خروج کاربر از شبکه رایتل و انتقال به سمت یکی دیگر از اپراتورها هزینه ها به آنها اطلاع رسانی می شود، گفت: به محض اینکه کاربر رایتل به اپراتور دیگری تغییر مسیر دهد اینترنت آن از 3G به 2G تبدیل خواهد شد و تعرفه ای که برای آن در نظر گرفته شده همان تعرفه رایتل است که از تعرفه دو اپراتور دیگر کمتر است اما کیفیت آن اینترنت نسل دوم است که با توجه به اینکه تعرفه های ما از اپراتور همراه اول و ایرانسل کمتراست باز هم برای کاربران به صرفه خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به دنبال دوره انحصار MMS هستیم، گفت: هنوز شورای عالی فضای مجازی مجوزی مبنی بر ارسال MMS ارایه نکرده اما در حال تلاش هستیم تا بتوانیم این انحصار را به مدت یکسال برای رایتل حفظ کنیم.

مدیرعامل رایتل گفت: در مورد این بحث، سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات باید تصمیم نهایی را بگیرند که هنوز چیزی را به ما اعلام نکرده اند و ما همچنان نامه های درخواستی برای گرفتن این دوره انحصار را ارسال می کنیم.

صدری در این باره که ترابردپذیری و رومینگ ملی به نفع رایتل تمام شده است، چرا که در واگذاری و پیشبرد نسل ۳ موبایل بسیار کند و با تاخیر عمل کرده، اظهار داشت: رومینگ ملی یعنی همه مشترکان بتوانند از پوشش شبکه اپراتورهای دیگر استفاده کنند اما این به معنا نیست که توسعه اپراتورها متوقف می شود و توسعه ما کما فی السابق ادامه دارد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.