کدخبر :15689 پرینت
22 تیر 1393 - 18:18

رشد قابل توجه تقاضا برای موبایل بانکینگ در دنیا

متن خبر

در حالی که تقاضا برای موبایل بانکینگ در دنیا از سه ماهه نخست سال ۲۰۱۲ تاکنون دو برابر شده است، اما همچنان موانع بانکی در ایران مانع توسعه و رشد این سرویس نوین در کشورمان شده است.

 

به گزارش سیتنا، در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، تقریبا 28 درصد مشتری های حساب بانکی، در نظرسنجی سایت فایندبتربنک اعلام کردند آنها باید به موبایل بانکینگ دسترسی داشته باشند. این میزان 47 درصد نسبت به سه ماهه اول سال گذشته بالاتر بود.

 

در بررسی ها مشخص شد مشتریان علاقمند به موبایل بانکینگ تمایل بیشتری به دسترسی به دستگاه های خودپرداز بدون کارمزد دارند.

 

اپلیکیشن های موبایل بانکینگ دسترسی به اطلاعات حساب را در هر کجا که استفاده کننده باشد در اختیار او قرار می دهد و به همین دلیل منطقی است که این مشتری ها دسترسی گسترده تری را به پول نقد انتظار داشته باشند.

 

تقاضا برای موبایل بانکینگ همچنان افزایش خواهد یافت و همزمان علاقه مشتری ها به داشتن دسترسی ساده و بدون هزینه به پول نقد افزایش می یابد.

در این نظرسنجی مشخص شد که اکثر مشتری هایی که معتقدند در حساب بانکی بعدی خود باید از خدمات موبایل بانکینگ استفاده کنند از پیش از برخی خدمات استفاده می کنند. همچنین می توان مشاهده کرد که تجربه موبایل بانکینگ، خواسته های مشتری ها و نیز موسسه ای که آنها برای انجام کارهای بانکی شان انتخاب می کنند تغییر می دهد.

 

آن دسته از مشتری ها که خواستار موبایل بانکینگ هستند مایلند دیگر خدمات الکترونیکی بانکی را هم در دسترس داشته باشند. این گروه در مقایسه با دیگر مشتری ها بسیار بیشتر خواستار آن هستند که از طریق تلفن همراه بتوانند به سپرده گذاری پرداخته و قبوض خود را پرداخت کنند و از طریق ایمیل پیام های هشدار دریافت کنند.

از سوی دیگر این گروه همچنان تمایل دارند در شعبه بانک ها حساب باز کنند. اکثر مشتری هایی که معتقدند باید در یک بانک معمولی یا اتحادیه اعتباری به خدمات تلفن همراه دسترسی داشته باشند ترجیح می دهند در شعبه بانک ها حساب داشته باشند. در واقع تنها 10 درصد این مشتری ها اعلام کردند ترجیح می دهند در گوشی تلفن همراه خود حساب باز کنند.

تحقیقاتی مانند آنچه در اینجا گزارش آن داده شد سلیقه دائما در حال تغییر مشتریان را آشکار می کند و به نهادهای مالی این امکان را می دهد که با استفاده از داده های جدید، خدمات خود را با خواست مشتری ها سازگار کنند. این امر به افزایش رقابت پذیری این نهادها کمک خواهد کرد.

 

منبع: بنکر به نقل از http://thefinancialbrand.com

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.