کدخبر :1487 پرینت
18 بهمن 1390 - 17:00

یکی به داد مشترکان ایرانسل برسد!

متن خبر

شرکت ایرانسل در ادامه‌ی اقدامات بحث برانگیز خود، اقدام به مصادره و بازواگذاری شماره‌های فروخته شده‌ی مشترکان خود کرده است.

 

به گزارش سیتنا به نقل از اعتدال، طبق قانون جدید این شرکت هر مشترکی که بیش از سه ماه از خط خود استفاده ننماید، خط تلفن همراه وی ضمن اینکه از سوی این اپراتور مسدود می‌شود، به مشترکان جدید به عنوان خط اعتباری جدید واگذار می‌شود. 

 

حمیدرضا فولادگر در همین زمینه می‌گوید: «وقتی که یک قراردادی  و یا توافق بین دو طرف انجام گرفت، مشمول قوانین تجارت خواهد بود، اما اگر شاهد این قضیه باشیم علاوه بر دادگاه‌های قضایی مراجع دیگری از جمله دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کل کشور  و سایر نهادهای امنیتی و نظارتی وجود دارند که شهروندانی که احساس می‌کنند، حقی از آنها ضایع شده است به آنجا رجوع کنند» 

 

اما در ادامه رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی در پاسخ به این سوال که در اکثر موارد هزینه طرح شکایت و پیگیری اینگونه موادر که فقط مختص ایرانسل نیست، بیش از مبلغ مورد اعتراض افراد است، در این موقع چه پیشنهادی به شهروندان می‌کنید، گفت: «یکی از مراجعی که مردم می‌توانند تخلف‌های این چنینی را که گستره زیادی از جامعه را شمال می‌شود، کمیسیون اصل نود قانون اساسی است که همواره آماده رسیدگی به شکایت‌های مردمی بوده و هست.» 

 

یکی از خصوصیاتی که خط کارنکرده یا شماره‌ای برای اولین بار به یک مشترک عرضه می‌شود آن است که قبلا این شماره دست فرد دیگری نبوده و مزاحمت‌های تلفنی اندکی خواهد داشت، در حالی که برخی به دلیل مزاحمت‌های طولانی و یا روابط و مشاغل خاصی که دارند، برای رهایی ازانبوه تماسها، شماره جدیدی تهیه می‌کند. اما همین شماره که از سوی مالک قبلی به دلیل مزاحمت‌های بسیار بلا استفاده مانده است، به مشترک جدید تخصیص می یابد.

 

امین حسین رحیمی مخبر کمیسیون قضایی مجلس شورای  اسلامی نیز با بیان اینکه یک شرکت در صورتی می‌تواند اقدام به مصادره یا مواردی از این قبیل بکند که قبلا در توافقنامه و یا همان قرار دادی که بین  شرکت و اشخاص حقیقی یا حقوقی منعقد شده است، یا به طور صریح این بند اختیارش به فروشنده یا ارائه دهنده خدمات داده شود و یا اجازه تعیین مقرراتی در حیطه تامین منافع شرکت، از سوی خریدار به فروشنده داده شده باشد و در غیر این صورت چنین اقدامی غیر قانونی است و به احتساب کسب مال نا مشروع، عامل مورد محاکمه و مجازات قرار می‌گیرد که بسته به حجم میزان کسب عواید و همچنین افراد مورد سوء استفاده، تا حبس‌های طویل المدت در انتظار مجرمان می باشد.

 

البته ایرانسل پا را از این فراتر گذاشته و در حالی که شماره افرادی که بیش از سه ماه از خط خود استفاده نکرده‌اند را مسدود می‌کند، شارژ موجود در حساب کاربری سیمکارت ایرانسل را نیز تخلیه می‌کند. هر چند این مبالغ در حد هزار تومان یا کمی بیشتر و یا کمتر است، اما وقتی که تعداد این سیم‌کارتهای سوخته شده و سپس عواید حاصل از باز توزیع این سیمکارتها را محاسبه کرد، آنوقت رقم  آنچنان بزرگ است که دستگاه‌های نظارتی برای حمایت از حقوق شهروندان وارد عمل شوند و در صورت اثبات تخلف، بدون هیچ گونه مصلحت سنجی با خاطیان و طراحان این طرح برخورد کنند.

 

رحیمی نماینده ملایر در این خصوص نیز می گوید در صورتی که تعداد افرادی که از یک اقدام متضرر شوند، دادستان به عنوان مدعی العموم می تواند وارد قضیه شود و موضوع را مورد موشکافی قرار دهد.  

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

اقایون سلام هزینه یک پیام از اعتباری همراه اول ارسال یک شماره به برنامه 90 32تومان کم میکند لطفا یه بررسی بکنید
مشکل که فقط این نیست مشترکان ایرانسل در صورتی که در همراه 24 ثبت نام کنند و بعد با آن کارهای بانکی خودشون را انجام دهند صورت حساب آنها پاک نمی شه و وقتی که سه ماه از سیم کارتشون استفاده نکنند ایرانسل صورت حساب فرد قبلی را در اختیار صاحب سیم کارت جدید قرار می دهد و همچنین همراه 24 یک کد ثبت نام داره که تغییر نمی کنه و فرد قبلی می تونه با داشتن شماره ثبت نام در سایت همراه 24 ثبت نام بکنه و صاحب سیم کارت جدید را مورد آزار قرار بده و جالب اینه که تا به حال بانک مرکزی هیچ اقدامی در این مورد انجام نداده.
خط ايرانسل من تخليه وسلب شده چيكار كنم دوباره پسش بگيرم اخه من خطم رو خيلي دوست داشتم
يك سيم كارت اعتباري ايرانسل دارم
در سيم كارت اعتباري شماره يكي از دكتر خصوصي خودم ذخيره كردم
بعداز مدتي گوشي دوم خراب شود و من سيم كارت دوم دايورت كردم
بعد از مدتي به شماره دكتر احتياج داشتم سيم كارت روي گوشي انداختم ديدم
سيم كارت از دسترس خارجه و نمي تونم شماره دكترم پيدا كنم
زنگ زدم به اپراتور گفت همين كه هست و مجبوري و كاري نمي شه كرد
شماره خودم تماس گرقتم خانمي برداشت و از اون خواستم سيم كارت به من بده و هزينه بهش برگرددونم و گفت بعد از مدتي بعد زنگ بزن تا جوابت بدم و از آن به بعد سيم كارت خاموش كرد
حالا نكته جالب تر اينكه قانون 90 روز روي همه سيم كارت ايرانسل اجرا مي شه
حتي روي سيم كارت دايمي خود اپراتور اين حرف را زده
بمانند هيچ كجاي دنيا اين شكلي نيست

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.