کدخبر :11662 پرینت
01 دی 1392 - 11:57

انتظاری: فضای ملی مجازی در کشور ایجاد می‎شود

متن خبر

دبیر شورای عالی فضای مجازی در هم اندیشی فعالان صنعت بومی فضای سایبری با اشاره بر این نکته که شورای عالی فضای مجازی کانون تمرکز سیاستگذاری، تصمیم گیری و هماهنگی در کل فضای مجازی است، گفت: ما به سمت ایجاد فضای ملی مجازی در کشور حرکت می‎کنیم.

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، مهندس محمدحسن انتظاری که در جمع مدیران و کارشناسان فضای مجازی کشور در هم اندیشی فعالان صنعت بومی فضای سایبری حضور داشت به ایجاد شبکه ملی اطلاعات مبتنی بر محتوای داخلی تاکید کرد.

 

وی استفاده حداکثری از تشکل ها را برای رسیدن به این هدف را جزء برنامه های اصلی شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد.

 

بنا بر این گزارش، مهندس انتظاری با اشاره به حکم مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تصمیمات شورای عالی فضای مجازی حکم قانون را دارد، از حاضرین و صاحبنظران در جلسه خواست پیشنهاداتشان را جهت طرح در کمیسیون امنیت شورای عالی فضای مجازی ارائه نمایند، که در این راستا پیشنهاداتی از جمله نظام تعرفه گذاری، نظام ارزیابی محصولات داخلی و خارجی، نحوه حمایت از کمیته تدوین استاندارد، نظام  تایید صلاحیت شرکت‎ها، جلوگیری از درز اطلاعات و نظام مالکیت فکری در جلسه مطرح گردید.

 

گفتنی است در این جلسه مهندس حامد دهقان معاون امنیت مرکز ملی فضای مجازی نیز به برخی از مشکلات این حوزه از جمله به "تصمیم سازی بخش خصوصی در جلسات به جای مدیران دولتی"، "مقاومت بدنه کارشناسی مجموعه های دولتی" و "وجود رقابتهای تخریبی" اشاره و خواستار حل این معضلات شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.