کدخبر :11063 پرینت
08 آذر 1392 - 11:02

سایت «بهارنیوز» فیلتر شد

متن خبر

مدیر مسؤول سایت «بهارنیوز» از فیلتر شدن این سایت خبری - تحلیلی از عصر روز چهارشنبه در استان‌های مختلف کشور و ISP‌های مختلف خبر داد.

به گزارش سیتنا، منصور قنواتی - مدیر مسؤول سایت «بهارنیوز» - در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی علت فیلتر شدن این سایت اظهار کرد: از روز چهارشنبه تذکری از سوی کارگروه تعیین مصادق مجرمانه رایانه‌ای به صورت ایمیل دریافت کردیم که در آن از ما خواسته شده بود تا خبری مبنی بر اظهارات آقای علی مطهری در پاسخ به آقای جنتی را از روی سایت برداریم.

او ادامه داد: با اینکه این خبر در اکثر سایت‌های خبری کار شده بود ما به احترام این کارگروه خبر را از روی سایت برداشتیم اما با توجه به نظراتی که از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف دریافت کردیم، متوجه شدیم که سایت «بهارنیوز» در اکثرISPها فیلتر شده و تعداد این ISPها در حال افزایش است.

قنواتی با بیان اینکه با توجه به تعطیلات آخر هفته ما هیچ‌گونه دسترسی به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای مبنی بر اعتراض فیلترینگ نداشتیم، تصریح کرد: تعداد این ISPها در حال افزایش است و هم اکنون فقط چند شرکت اینترنتی هستند که از طریق آن‌ها سایت بهار نیوز قابل رویت است.

مدیر مسؤول سایت «بهارنیوز» با اشاره به ماده 21 قانون جرایم رایانه‌ای تاکید کرد: در این قانون آورده شده است قبل از اینکه سایتی فیلتر شود، بدوا به مدیر آن مبنی بر حذف محتوای مجرمانه هشدار داده شود. در حالی که ما مطلب را حذف کردیم اما متاسفانه این کارگروه اقدام به فیلتر سایت کرد.

قنواتی در پاسخ به اینکه علت خاصی برای مجرمانه بودن این خبر در تذکر داده شده از سوی کارگروه‌ تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای آورده شده است‌، گفت: در این تذکر فقط به ماده (د1)، (ط)13 استناد شده است. البته من باز هم تاکید می‌کنم قبل از فیلتر کردن باید تذکر داده شود و زمانی که ما نسبت به این تذکر همکاری لازم را انجام داده‌ایم حسن نیت خود را نشان داده‌ایم و نباید سایت ما فیلتر می‌شد. تا کنون هم هیچ اعلام قانونی مبنی بر انسداد سایت بهارنیوز نشده است.

او با تاکید بر اینکه سایت «بهارنیوز» با روزنامه‌ی بهار هیچ ارتباطی ندارد، تصریح کرد: امیدواریم مسئولین مربوط بخصوص در این کارگروه نسبت به موضوع فیلتر سایت‌های خبری بدون اطلاع قبلی گامی بردارند و اجازه ندهند با سیستم اطلاع رسانی به صورت ضربتی برخورد حذفی صورت بگیرد.

قنواتی اضافه کرد: امیدواریم فردا با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم، بتوانیم به‌صورت دوستانه و با همکاری این کارگروه موضوع را رفع کنیم.

سایت «بهارنیوز» با گرایش اصلاح‌طلبی، از اواخر سال 90 فعالیت خود را آغاز کرد. این سایت تا کنون فیلتر نشده بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.