کدخبر :10475 پرینت
12 آبان 1392 - 20:27

چگونه پس از اعتصاب ویندوز، داده‌های حساس را نجات دهیم؟

متن خبر

گاه در پی حمله بدافزارها، گاه با نصب ناقص برخی از نرم‌افزارها و گاه حتی بدون دلیل موجه ویندوز به اصطلاح بالا نمی‌آید. در چنین شرایطی تکلیف اطلاعات خصوصی روی هارددیسک چیست؟

 

به گزارش سیتنا، برای آشنایی با راه‌حل، این مطلب دویچه وله را بخوانید.

 

به‌ویژه کاربرانی که علاقه زیادی به آزمودن نرم‌افزارهای مختلف دارند، این مشکل را می‌شناسند؛ گاه ویندوز در پی نصب برنامه‌ای خاص از کار می‌افتد. روشن کردن مجدد کامپیوتر هم کمکی نمی‌کند چون ساختار ویندوز به اندازه‌ای به هم ریخته که سیستم عامل قادر به پاسخگویی به فرامین کاربر نیست.

 

افرادی که تنها از کامپیوتر استفاده می‌کنند و زمان چندانی برای رسیدگی به سیستم عامل (ویندوز) صرف نمی‌کنند هم ممکن است گهگاه به مشکلاتی از دست گرفتار شوند. بداقبالی و آلودگی به بدافزارها نیز می‌تواند مشکلی مشابه ایجاد کند.

 

زمان را به عقب برگردانید

اگر کاربر حس کند ویندوز به هر دلیل با مشکل مواجه شده، یکی از راه‌های ساده و رایج استفاده از امکان "Restore" است؛ می‌توان به start > run رفت و عبارت فوق را نوشت و کلید ورود (enter) را فشرد. در پنجره جدید فایل اجرایی‌ای (با پسوند "exe") وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان تنظیمات ویندوز را به تاریخی پیش از تاریخ کنونی برگرداند و سیستم عامل را به اصطلاح "ری‌استور" کرد.

 

اگرهم ویندوز اصلا بالا نیاید، می‌توان پس از روشن کردن کامپیوتر با فشردن کلید مشهور "F8" وارد صفحه‌ای شد که در آن امکان برگرداندن تنظیمات کامپیوتر به تاریخ قدیم وجود دارد.

 

ویندوز، در صورتی که قبلا فرمان این کار را دریافت کرده باشد، تاریخی را به صورت خودکار به خاطر می‌سپارد که در آن همه چیز رو به راه بوده است. در هنگام "ری‌استور" کردن تنظیمات سیستم عامل به صورت خودکار به تاریخ یادشده برگردانده می‌شوند. به همین دلیل با ری‌استورکردن برنامه‌های نصب شده یا به روزرسانی‌های بعد از تاریخ مزبور از بین می‌روند.

 

نگران فایل‌های ذخیره شده روی دیسک سخت (عکس، نوشته‌ها، آهنگ یا ویدئو ...) نباشید. ویندوز در هنگام "ری‌استور" به این محتویات دست نمی‌برد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.