کدخبر :981 پرینت
23 آذر 1390 - 19:39

وزیر ارتباطات: مقررات و تعرفه‌ها را در جهت توسعه‌ی صنعت بومی تنظیم می‌کنیم

متن خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه حوزه تجارت و اقتصاد از دیرباز با مباحث فناوری اطلاعات و این صنعت درگیر بوده ابراز داشت: حوزه تجارت یکی از پیش‌ران‌هایی بوده که مرتبا صنعت فناوری اطلاعات را به جلو هدایت کرده است.

 

به گزارش سیتنا، "رضا تقی‌پور" در گفت‌و‌گو با ستاد اطلاع رسانی دومین جشنواره صنعت، بازرگانی و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی ما در برنامه پنجم توسعه و به‌طور کلی توسعه تجارت الکترونیکی، حل مساله بیکاری و ایجاد اشتغال است.

 

وی ادامه داد: امروز یک نیاز جدی و واقعی در جامعه داریم که باید الگوهای کسب و کار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدل‌های کسب و کار در این حوزه تدوین شود.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با بیان اینکه یکی از اهداف مهمی که در برنامه پنجم توسعه باید به آن پرداخت و در واقع عملیاتی کرد، این است که 80 درصد پرداخت‌ها باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به صورت الکترونیکی انجام دهیم گفت: البته طی سه یا چهار سال گذشته شاهدیم که در پرداخت‌ها، دریافت‌ها و در قبوض توسعه خوبی داشته‌ایم ولی نیاز به توسعه داریم.

 

تقی‌پور ادامه داد: محور دوم این است که 30 درصد تجارت خارجی و 20 درصد تجارت داخلی باید به صورت الکترونیکی انجام شود و باید ببینیم چقدر از تجارت و اقتصاد ما الکترونیکی شده است.

 

وی در ادامه گفت: نظارت و مدیریت بر حوزه ICTو تجهیزات مرتبط با آن باید در یک حرکت جمعی‌تر از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از نظر تعرفه‌ها، پیشنهاد تعرفه‌ها و مجوزهای ورود و وزارت امور اقتصادی و دارایی از نظر گمرکات صورت بگیرد تا بتوانیم حمایت خاص‌تری از صنعت بومی داشته باشیم.

 

رضا تقی پور با توجه به برگزاری دومین دوره جشنواره صنعت، بازرگانی و فناوری اطلاعات خطاب به برگزار کنندگان جشنواره گفت : حمایت از صنعت بومی بسیار مورد تاکید است و در همین راستا قویا از برگزاری دومین دوره جشنواره حمایت خواهیم کرد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : همکاران من در این دوره جشنواره حضور فعال و برجسته ای خواهند داشت چون مرز بین صنعت فناوری اطلاعات و خدمت را نزدیک می دانیم.

 

دکتر رضا تقی پور با بیان مطالب فوق خاطرنشان کرد : جایگاه ویژه ای برای صنعت بومی قائل هستیم و از آن حمایت می کنیم.

 

وی تصریح کرد : قائل شدن جایگاه ویژه برای صنعت بومی و حمایت از آن دلایل محکم و مختلفی دارد که از جمله مهم ترین آنها ظرفیت بسیار بالای فنی و علمی است که در کشور وجود دارد.

 

تقی پور گفت : ما در همین راستا به راهبردهای بومی شده ای نیاز داریم و اینکه مشخص شود واقعا در چه زمینه هایی صنعت بومی باید وارد بشود تا بتواند مدل کسب و کار نیز برای آن پاسخ خوبی را از به لحاظ اقتصادی داشته باشد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ستاد اطلاع رسانی دومین جشنواره صنعت ،بازرگانی و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که حمایت این وزارت خانه از صنعت بومی و موضوع جشنواره چگونه خواهد بود گفت : ما برای حضور صنعت بومی در نمایشگاه های بین المللی حمایت های خوبی داشته ایم هم به لحاظ معرفی و هم از نظر تدوین مقررات که بتواند بازار داخلی را در مقابل حضور شرکت های خارجی در سطح بین المللی محافظت کند .

 

رضا تقی پور تصریح کرد : در کارگروه مدیریت فاوا پیشنهادات و مصوبات خوبی داشته ایم و آمادگی داریم تا کماکان در کارگروه مدیریت فاوای دولت با تنظیم مقررات و تنظیم تعرفه ها از صنعت داخلی حمایت کنیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.