کدخبر :956 پرینت
21 آذر 1390 - 15:57

رونمایی از سازمان الکترونیک وزارت بهداشت در الکامپ 2011

متن خبر

مسؤولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک کامپیوتر و تجارت الکترونیکی در جمع خبرنگاران و در غرفه این وزارتخانه در سالن 27 نمایشگاه به تشریح طرح‌های راه اندازی شده در این سیستم الکترونیکی پرداختند.

 

به گزارش خبرنگار سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا) در نمایشگاه الکامپ، سازمان الکترونیک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی – ساوب - با هدف بهره گیری از فناوری اطلاعات و کاهش محدودیت‌های فیزیکی سازمانی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران الکامپ 2011 راه اندازی شد.

 

ساوب در قالب طرح‌هایی با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای جامع سازمانی برای سهولت در همه‌ی فرآیندهای اداری و نیز انجام برنامه‌ریزی‌های سالیانه و سیستم الکترونیکی مالی در موارد مختلف سرویس دهی می‌کند.

 

معاون مرکز توسعه‌ی مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست از رونمایی  نرم‌افزار جامع تشکیلات تحت وب این وزارتخانه همزمان با برپایی هفدهمین نمایشگاه الکامپ خبر داد و اظهار داشت: این نرم افزار که تمامی پست‌های ثابت و موقت شاغلین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در آن گنجانده شده با هدف تسهیل و سهولت بخشیدن به تمامی فرآیندهای اداری مرتبط با تشکیلات و پست‌های سازمانی طراحی شده است.

 

مهران لک با بیان اینکه در این نرم‌افزار پست‌های سازمانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در قالب 47 دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته به این وزارتخانه طراحی شده است، ادامه داد: در این نرم‌افزار امکان گنجاندن تمامی قوانین و مقررات مربوط به انتساب شاغلین در پست مربوطه وجود دارد. همچنین می‌توان از طریق نرم‌افزار، پست‌های سازمانی را در دسته‌های مختلف حاکمیتی، غیرحاکمیتی، ثابت، موقت و تک ستاره و سایر تقسیمات مشخص کرد.

 

وی فرآیند ایجاد پست سازمانی، حذف و تغییر عنوان پست و ایجاد واحد سازمانی جدید در مراکز بهداشت، خانه‌های بهداشت، بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و درمانی را از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار عنوان کرد که از درخواست واحد مبداء شروع می‌شود و پس از درخواست به ستاد وزارت بهداشت ارسال شد و به صورت اتوماسیون انجام می‌گیرد.

 

وی اتصال به سایر نرم‌افزارهای مرتبط مانند نیروی انسانی و حسابداری و نیز ایجاد گزارش‌های پویا را از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار برشمرد و گفت: به دست آوردن آمار دقیق پست‌های سازمانی و جابجایی و تصدی ها و آمار شاغلین و تعداد واحدهای سازمانی از طریق این نرم‌افزار به راحتی قابل دسترس خواهد بود و با راه‌اندازی این سیستم، عدالت سازمانی و شفاف سازی در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جاری می‌شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.