کدخبر :937 پرینت
20 آذر 1390 - 12:44

تقی‌پور به سیتنا خبر داد: تشکیل پرونده‌ی سلامت الکترونیک برای تمام ایرانی‌ها در برنامه‌ی پنجم

متن خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مدیریت مصرف دارو در بخش‌های تجویز، تولید و کنترل بازارو آموزش از راه دور در حوزه‌ی پزشکی از جمله مزایای بکارگیری فناوری اطلاعات در حوزه‌ی بهداشت و درمان به شمار می‌رود.

 

دکتر "رضا تقی پور" در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیتنا مستقر در نمایشگاه الکامپ، با بیان این مطلب ابراز داشت: هیچ شکی نیست که حضور پر رنگ فناوری اطلاعات در حوزه‌ی بهداشت و درمان می‌تواند موجب تحول بنیادین در این عرصه‌ها شود.

 

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به گستردگی که این حوزه‌ها در سطح کشور دارند قطعا بدون وجود سامانه‌های اطلاعاتی قوی و گسترده و عمیق مدیریت این حوزه‌ها با سختی‌هایی زیادی روبرو خواهد بود.

 

تقی پور با بیان اینکه پرونده‌ی سلامت الکترونیک برای تمام ایرانی‌ها در برنامه پنجم تشکیل می‌شود ابراز داشت: همچنین بر اساس برنامه پنجم 20 درصد تجارت داخلیو 30 درصد تجارت خارجی در پایان برنامه پنجم باید به صورت الکترونیکی انجام شود.

 

وی با بیان اینکه از طریق توسعه‌ی شبکه‌ی درمان و مدیریت درمان به صورت الکترونیکی امکان ارائه‌ی خدمات فوق به صورت تخصصی در همه نقاط فراهم خواهد شد، ابراز داشت:  ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی قوی و استفاده از اطلاعات به صورت یکپارچه این امکان را فراهم می‌کند تا مدل‌های جدیدی برای پیشگیری طراحی شود.

 

وزیر ارتباطات گفت: از دیدگاه ما فناوری اطلاعات یک لایه و بخش نیست که تنها یک دستگاه یا یک وزارتخانه عهده‌دار آن باشد بلکه این بخش در تمامی امور مانند اقتصاد و تجارت گسترده شده و این به این معنا است که دفاتر پیشخوان دولت می‌توانند در تمام امور فعالیت کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.