کدخبر :858 پرینت
07 آذر 1390 - 18:44

زیرساخت کاهش نرخ مکالمات خارجی را نتیجه‌ی پیشرفت فناوری‌های ارتباطی دانست

متن خبر

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت گفت: قیمت تماس تلفنی با 17 کشور دنیا از جمله آمریکا ، کانادا و بیشتر کشورهایی اروپایی از 157 تومان به 38 تومان در دقیقه کاهش یافت.

 

به گزارش سیتنا، احمد پورنگ نیا روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا ، تاکید کرد که این نرخ برای مکالمه از طریق دو صفر و برای برقراری تماس با تلفن ثابت است و از اول آذر ماه اعمال می‌شود.

 

وی کاهش نرخ مکالمات خارجی را نتیجه پیشرفت فناوری های ارتباطی دانست و گفت: مردم حق دارند از مواهب این پیشرفت ها استفاده کنند.

 

وی افزود: به طور طبیعی شرکت های خصوصی که خدمات تلفن اینترنتی (خدمات voip) ارایه می‌دهند، نیز باید قیمت‌های خود را کاهش دهند.

 

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، نرخ مکالمات تلفن اینترنتی، 70 درصد نرخ مکالمات دو صفر است.

 

معضل یک نرخی بودن تماس بین الملل حل شد

 

پورنگ نیا گفت: چند سال پیش بر اساس یک مصوبه نرخ مکالمه با تمام کشورهای جهان 157 تومان در دقیقه تعیین شده بود ، اما در مصوبه جدید نرخ مکالمه با هر کشور بر اساس هزینه واقعی تماس مشخص شده است.

 

وی افزود: هزینه تماس با یکسری از کشورها بالا است و این موضوع به بعد مسافت نیز مربوط نیست بلکه بر اساس قیمت گذاری است که از سوی این کشورها انجام شده است ، نرخ های جدید نیز بر این اساس است .

 

نرخ مکالمه با برخی کشورها افزایش یافته است

 

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت گفت: نرخ مکالمات برخی کشورها کاهش و برخی کشورها نیز افزایش یافته است این موضوع بسته به هزینه تماس با آن کشور است که از سوی خود کشورها تعیین شده برخی کشورها گران و برخی ارزان هستند اغلب کشورهای اروپایی ارزان هستند.

 

پورنگ نیا در مورد نگرانی شرکت های خصوصی فعال در زمینه ارایه خدمات تلفن اینترنتی، بابت کاهش نرخ مکالمات خارجی و به تبع آن کاهش درآمد این شرکت‌ها گفت: این کاهش نتیجه پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی است و نمی توان مردم را از مواهب این پیشرفت ها محروم کرد.

 

وی افزود: احتمال دارد که درآمد شرکت های یاد شده کاهش یابد ولی همه فعالان باید خود را با شرایط جدید دنیا تطبیق بدهند چرا که جلوی پیشرفت فناوری ها را نمی‌شود گرفت و با ارایه خدمات به قیمتی بالاتر از قیمت واقعی انتظار سود داشت.

 

پورنگ نیا گفت: شرکت ارتباطات زیر ساخت متولی ارتباطات بین الملل در کشور است و بنا به تاکید اتحادیه جهانی مخابرات ، موظف به برقراری ارتباط تلفنی از طریق دو صفر برای مردم است.

 

وی افزود: شرکت زیر ساخت خدمات تلفن اینترنتی ارایه نمی دهد، خدمات تلفن بین الملل این شرکت محدود به برقراری ارتباط از طریق دو صفر است و و این موضوع را مردم از کیفیت صدا هم متوجه می شوند.

 

عضو هیات مدیره شرکت زیر ساخت گفت: این شرکت در حال حاضر سه مرکز بین الملل دارد که به غیر از مرکز جدید که تازگی راه اندازی شده و در آن سیستم IP داریم ، مراکز دیگر ما بر مبنای سیستم TDM کار می کنند ، بنابر این امکان ارایه خدمات تلفن اینترنتی ندارند.

 

پورنگ نیا گفت: تکنولوژی دارد به سمت اینترنتی شدن می‌رود ، شرکت زیر ساخت نیز قصد ندارد از تکنولوژی های جدید عقب بماند ؛ برای مثال در زمان حج شرکت برنامه ریزی کرده بود که در قطع کابل های دریایی و زمینی بتواند از سیستم IP یا تلفن اینترنتی برای برقراری ارتباط تلفنی استفاده کند ولی نیازی برای استفاده پیش نیامد .

 

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت در باره گلایه شرکت های خدمات اینترنتی از گران بودن قیمت خدمات زیر ساخت گفت: این موضوع قابل بررسی است ، ولی بیشتر این شرکت ها حاضر نیستند لینک شان را به شرکت ارتباطات وصل کنند .

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.