کدخبر :847 پرینت
06 آذر 1390 - 15:03

ایران تا سال 2013 در بین 10 کشور اول جهان در زمینه‌ی نصب خودپرداز

متن خبر

معاون بازایابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک، خودپرداز را نماد بانکداری الکترونیک معرفی و اظهار داشت: ایران از نظر نصب خودپرداز در خاورمیانه و آفریقا در جایگاه دوم قرار دارد.

 

به گزارش سیتنا، فرامرز خالقی تاکید کزد: : صدور قریب به 111 میلیون کارت برداشت و وجود 22 هزار و 559 خودپرداز فعال در سراسر کشور، ثبت متوسط 11 هزار و 180 تراکنش را برای هر خودپرداز در ماه به همراه داشته است.

 

روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک، خالقی دهه 80 را به عنوان دهه رشد و تجهیز بانک ها به انواع خودپرداز‌های سالنی و دیواری دانست و با اشاره به آمار خودپردازهای عرضه شده تا پایان شهریورماه سال 90 برای شبکه بانکی کشور، تصریح کرد: سهم شرکت خدمات انفورماتیک نزدیک به 47 درصد می‌باشد که بر اساس تعداد نصب شده‌ها این میزان بالغ بر 50 درصد می‌شود.

 

خالقی گفت: در همین حال متوسط مبلغ تراکنش برای هر دستگاه در طی یک روز نیز به مرز 900 هزار ریال رسیده است.

 

معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک به روند استفاده خودپرداز در کشورهای دیگر پرداخت و افزود: بررسی وضعیت جهانی نصب خودپرداز بیانگر متوسط سالانه 10درصد رشد می‌باشد که در این بین برخی کشورها همچون آمریکا به مرز اشباع در بهره‌گیری از خودپرداز رسیده‌اند.

 

خالقی گفت: نکته مهم اینکه تا سال 2014 سهم مناطق مختلف دنیا از خودپرداز دچار تغییرات اساسی شده و در این میان سهم خاورمیانه و آفریقا بالغ بر 3 برابر افزایش خواهد داشت و بالعکس سهم کشورهای آمریکای شمالی تغییر محسوسی نخواهد داشت.

 

وی در ادامه به افزایش سهم تعویض دستگاه‌های قدیمی تا دو برابر، نسبت به نصب دستگاه‌های جدید در سال 2013 اشاره و افزود: از سال 2008 تا 2013 تاثیر کشورهای تازه وارد به این صنعت، در آمار خودپردازهای نصب شده قابل ملاحظه بوده و ادامه خواهد داشت؛ یعنی تا آن زمان 18 هزار دستگاه دیگر به مجموعه خودپردازهای کشور افزوده خواهد شد و ایران جزء 10 کشور اول که از رشد بالای نصب خودپرداز برخوردارند قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به سابقه بکارگیری خودپرداز در شبکه بانکی افزود: اولین بار پس از انقلاب در سال 1371 بانک سپه اقدام به نصب و راه‌اندازی خودپرداز کرد که سقف برداشت در آن زمان 30 هزار تومان بود. در خارج از تهران نیز اصفهان اولین استانی بود که دارای خودپرداز شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.