کدخبر :8244 پرینت
31 تیر 1392 - 06:57

رسیدگی به تخلفات و شکایات حوزه‎ی فناوری اطلاعات و ارتباطات

متن خبر

شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به کلیه شکایات و تخلفات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات رسیدگی می‌کند.

به گزارش سیتنا (citna.ir)، حمید فروزنده، رئیس این شورا، رسیدگی به تخلفات حوزه ICT و شرکت‌های رایانه‌ای را وظیفه شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هر استان خواند و گفت: براساس ماده 46 آئین‌نامه اجرایی ماده 17 قانون حمایت از حقوق پدید آورندگان نرم افزارهای رایانه‌ای، شورای انتظامی هر استان، مسئول رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی در خصوص تخلفات حرفه‌ای، انضباطی و انتظامی در حوزه فاوا است.

فروزنده با بیان اینکه شرح انواع تخلفات رایانه‌ای و نحوه رسیدگی به آنها درمواد آئین‌نامه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای قرار دارد، ادامه داد: شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین بهره‌برداران از خدمات آنها، می‌توانند شکایات خود در زمینه تخلفات رایانه‌ای را برای حل و رسیدگی به شورای انتظامی ارائه کنند.

او با توضیح این مطلب که گستردگی فعالیت شورای انتظامی از حل اختلاف و داوری، تا صدور رای با ضمانت اجرایی را شامل می‌شود، گفت: طبق اساس‌نامه سازمان و اختیاراتی که به شورای انتظامی داده شده است، جهت‌گیری این شورا شامل حل اختلاف و هدایت طرفین در مراحل اولیه، تا صدور رای در موارد ضروری است.

رئیس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران درخصوص ضمانت اجرایی رای شورای انتظامی، ادامه داد:. در مواردی که شورا برای تخلف صورت گرفته، رای صادر کند، این آراء لازم الاجرا بوده و از طریق رایزنی‌های در دست انجام با نیروی انتظامی و قوه قضاییه، اجرای این احکام محقق می‌شود. این آرا حتی در موارد متعدد نیز می‌تواند به عنوان ادله‌ای محکم در مراجع قضایی بالاتر برای رسیدگی به تخلفات ارائه شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.