کدخبر :773 پرینت
23 آبان 1390 - 21:20

تقی‌پور: تعرفه‌ی مکالمه‌ برای اپراتور سوم دقیقه‌ای 85 تومان است

متن خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تماس تصویری و پهنای باند بیشتر را از ویژگی های اپراتور سوم در مقایسه با خدمات موجود ذکر کرد.

 

به گزارش سیتنا (CITNA.IR) از انتخاب، "تقی پور" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دوم سیما سخن می‌گفت، تفاوت برجسته خدمات اپراتور سوم را امکان برقرار تماس تصویری و نیز پهنای باند 5 تا 6 برابری ذکر کرد و گفت: این خدمات که در مجموع خدمات ارزش افزوده نامیده می شود، برای مقاصد مختلف از جمله بهداشت و درمان و نیز تجارت قابل استفاده است.

 

وی افزود: قیمت سیم کارت این اپراتور 120 هزار تومان است که مالیات نیز به آن افزوده خواهد شد، هزینه تماس هم باید 85 تومان برای هر دقیقه باشد.

 

تقی پور زمان پروانه صادر شده برای ارائه اختصاصی این خدمات به اپراتور سوم را دو سال ذکر کرد و گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری این اپراتور و نیز زمان لازم برای بازاریابی و بهره برداری این زمان تعیین شده و پس از آن دیگر اپراتورها نیز می توانند درخواست عرضه چنین خدماتی را بدهد که بررسی و در صورت وجود شرایط بازار، پروانه آنها نیز صادر خواهد شد.

 

وی در باره ایمن بودن تجهیزات تلفن همراه برای سلامتی تصریح کرد: هر فناوری نوینی عوارضی به همراه دارد ولی با رعایت استانداردها اثر این عوارض به کمترین میزان خود می رسد به گونه‌ای که دیگر قابل توجه نیست.

 

تقی پور افزود: در مورد آنتن‌های تلفن همراه هم براساس تحقیقات دانشگاهی انجام شده، ضرر تشعشعات الکترومغناطیسی این آنتن ها تا فاصله 120 سانتی متری خود آنتن است که عملا کسی در این فاصله قرار نمی‌گیرد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از نظارت بر ثبت سفارش، ترخیص دستگاه های مورد استفاده در شبکه مخابراتی از نظر حفظ استانداردهای سلامتی خبر داد و گفت: در زمان ترخیص دستگاه ها به سازمان انرژی اتمی برای بررسی تشعشع ارسال می شوند، ضمن آن که هر یک از ایستگاه ها باید گواهی نصب استاندارد داشته باشند.

 

وی هزینه تماس با تلفن همراه در کشورمان را در مقایسه با دیگر کشورها متوسط ارزیابی کرد و گفت: این هزینه را می‌توان به موازات گسترش خدمات ارزش افزوده و همچنین افزایش رقابت در بازار این خدمات کاهش داد. تقی پور درباره ساخت تجهیزات در داخل کشور نیز گفت: 150 قلم از کالاهای مورد نیاز از جمله کابل و منبع تغذیه براساس ابلاغ انجام شده باید از داخل کشور تامین شوند، ولی برخی تجهیزات هستند که پیچیدگی خاصی دارند و تولید آنها در داخل کشور با وجود نمونه سازی های موفقی که انجام می شود، اقتصادی نیست.

 

وی افزود:‌البته در زمینه نرم افزار و امنیت شبکه شرکت های دانش بنیادی داریم که به خوبی فعالیت می کنند و حتی محصولاتشان صادر هم می شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.