دکتر زارعیان خبر داد: توجه به خدمات نو با محتوای ایرانی – بومی
اساس برگزاری ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات ، مقدمه ای برای توجه بیشتر به خدمات نو با محتوای ایرانی – بومی و پاسخگویی به نیازهای خانگی است.
به گزارش سیتنا، دکتر زارعیان، دبیر شورای سیاست گذاری ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان این مطلب در این همایش که 12 اسفند ماه 1391 با موضوع خلاقیت و نوآوری در سرویس و محتوا ، در هتل المپیک برگزار شد، افزود: سرعت توسعه در خدمات ارزش افزوده و تولید محتوا در خدمات نو افزایش یافته است.
وی با تأکید بر اینکه خلاقیت و نوآوری در سرویس و محتوا ، نیاز امروز همه دستگاههای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور است و همکاری آنان را می طلبد، افزود: برای توسعه این بخش، باید به توسعه زیرساخت های فنی با نگاه غیرانحصاری، توسعه زیرساخت های حقوقی با نگاه مدیریت بر ICT، توسعه زیرساخت های فرهنگی با نگاه ICT برای همه و توسعه زیرساخت های کاربردی با نگاه ICT در همه جا ، پرداخته شود.
دبیر شورای سیاست گذاری ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره بـــه اینکه در حال حاضر بیش از 250 نوع خدمت در بخش تلفن همراه عرضه شده است، افزود: پیش بینی میشود در بخش تلفن ثابت نیز با توجه به قابلیت های این بخش تا دو سال آینده تعداد خدمات به 200 خدمت برسد.
وی با تأکید بر تنوع کاربردهای خدمات ارزش افزوده، گفت: بانکداری و خدمات بانکی ، آموزش ، تبلیغات ، اخبار ، سرگرمی ، خدمات چند رسانه ای در بستر تلفن همراه و ثابت و توسعه بازار کسب و کار از جمله کاربردهای خدمات ارزش افزوده است که می تواند نقش مؤثر در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد.
دکتر زارعیان افزود: بازیگران اصلی در حوزه توسعه محتوای خدمات ارزش افزوده زیرساخت ها، اپراتورهای تلفن همراه و ثابت و شرکت های تأمین کننده محتوا هستند.
وی با اشاره به 5 دوره همایش پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات با موضوعات مدیریت ICT ، مدیریت و راهبری دیتا سنتر ، شبکه نسل آینده (NGN) تجارت الکترونیک در فضای شبکه های نسل آینده و رگولاتوری، گفت: سرویس ها و محتوای قابل ارایه با تأکید بر مشتری مداری ، عرضه کنندگان سرویس و محتوا ، بسترهای ارایه سرویس و تنظیم مقررات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محورهای اصلی این همایش هستند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید