سامانه اینترنتی فروش نووروزی بلیت قطار پاسخگویی لازم را نداشته است
با آغاز پیشفروش بلیت نوروزی قطارهای مسافری رجاء از ساعت ۷ صبح امروز، صفهای طولانی در دفاتر فروش بلیت در سطح شهر تشکیل شده و به نظر می رسد سامانه اینترنتی فروش پاسخگویی لازم را نداشته است.
به گزارش سیتنا به نقل از تسنیم، در این مرحله بلیت قطار حد فاصل ۲۴ اسفند امسال تا ۱۶ فروردین ۹۲ بهصورت حضوری پیشفروش میشود.
یکی از مشکلاتی پیشفروش نوروزی بلیت قطار در سالجاری مربوط به عدم اطلاعرسانی مناسب در خصوص نحوه فروش است. با آن که امسال شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران سامانه جدیدی را برای فروش بلیت راهاندازی کرده است، اما این سامانه بیش از آنکه باعث تسریع مراحل خرید بلیت شود موجبات سردرگمی مردم را به وجود آورده است.
مشاهدات خبرنگار تسنیم از سطح شهر حاکی است، تعداد زیادی از شهروندان از شب گذشته در مقابل آژانسهای خرید بلیط صف بسته اند تا بتوانند طی امروز بلیت نوروزی خود را خریداری کنند.
یکی از افرادی که برای خرید بلیت به آژانس مسافرتی مراجعه کرده در اینباره به خبرنگار ما گفت: با توجه به تجربههای قبلی، ساعت ۳ صبح امروز برای تهیه بلیت تهران-بندرعباس به دفتر فروش بلیت مراجعه کردم. الان پس از ۶ ساعت که نوبتم رسیده متصدی فروش بلیت میگوید که شرکت رجاء اصلا قطاری به مقصد بندرعباس ندارد.
وی ادامه داد: متاسفانه اطلاعرسانی مناسبی در خصوص نحوه خرید بلیت صورت نگرفته است، راهآهن به عنوان متولی حملونقل ریلی امسال فقط یک سامانه فروش بلیت را آنهم به صورت ناقص راهاندازی کرده که هیچ کس نمیتواند از آن استفاده کند.
راهآهن به تازگی سامانه جامع برنامه ریزی و نظارت بر فروش بلیت قطارهای مسافری راهاندازی کرده و معتقد است با این کار شرکتهای مسافری از استقلال بیشتری برخوردار خواهند بود.
در این راستا پیشفروش بلیت قطارهای نوروزی ۸ شرکت راه آهن شرقی بنیاد، ریل ترابر سبا، رعد تبریز، وانیاریل، مهتاب سیر جم، نورالرضا، هستیاریل و سیرکوثر از طریق سامانه مذکور از ۷ صبح دیروز آغاز شده است. گزارش میدانی تسنیم حاکی از عدم رضایت مردم از پیشفروش بلیت قطارهای نوروزی از سوی رجاء و راهآهن دارد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید