"مبین نت" مشتری مداری را از دستور کار خود خارج کرد!
شرکت ارتباطات مبین نت تنها اپراتور سراسری وایمکس در ایران مدتی است برخلاف سنت معمول و رایج در شرکتهای سرویس دهنده عمومی، رویکرد غلطی را در پاسخگویی به مشترکین و اصحاب رسانه در پیش گرفته است.
به گزارش سیتنا، محمد فواد رحمان سرشت مدیرمسوول پایگاه اطلاع رسانی ICTPRESS، طی یادداشتی که نسخهای از آن در اختیار سیتنا قرار گرفته، افزوده است: این شرکت که از مرداد ماه 1389 پا به عرصه ارایه خدمات اینترنت پرسرعت گذاشته است به نظر می رسد با ورود به سومین سال فعالیت خود مشتری مداری را از دستور کار خود خارج کرده و در پاسخگویی به 300 هزار مشترک این شبکه مسیر مخالف را طی میکند و البته از پاسخ گویی به خبرنگاران نیز امتناع می ورزد.
در سال جاری کمتر مشترکی را می توان یافت که توانسته باشد با یک هفته تماس مداوم با شماره 096790 مشکلات خودرا به گوش مسئولان این شرکت رسانده باشد و کمتر خبرنگاری را می توان یافت که اطلاعاتی از روابط عمومی این شرکت گرفته باشد.
شاهد این مدعا می تواند اقدام به یک تماس با call center این اپراتور از سوی شما مشترکین گرامی باشد و یا تلاش برای ارتباط با روابط عمومی این شرکت معظم از سوی خبرنگاران محترم. این درحالی است که نوع مشکلات مشترکین این شرکت که تماس با مرکزتماس را ایجاب می کند حدیث دیگری است که به آن نپرداخته ایم.
یک مورد از هزاران مشکل وایمکس مبین نت
نگارنده اواخر سال گذشته در طرح ارائه اینترنت پرسرعت جیبی به خبرنگاران اقدام به خرید سرویس یاد شده برای خود و یکی از خبرنگاران دفتر نمودم آن هم از نوع دو ساله آن.
فارغ از اینکه این شرکت در زمان عقد قرارداد با توجه به وعده ارائه اینترنت پرسرعت 128 کیلوبیت تا مرز 512 کیلو بیت برثانیه از مستند سازی آن به صورت کتبی در بندهای قرارداد امتناع ورزید و آن را به عنوان اینترنت با سرعت 128 کیلو بیت برثانیه مکتوب و با عنوان اینترنت 512 کیلو بیت شفاها ذکر کرد تا به راحتی از زیربار تعهد بر ارائه سرعت 512 کیلو بیت فرار کند.
به هر تقدیر برخی از مشکلاتی که در استفاده از این سرویس مواجه بوده ام عبارتنداز:
ترکیدگی مودم خبرنگار دفتر که تعویض آن هفت خوان رستم را یادآوری می کرد.
عدم آنتن دهی در بسیاری از نقاط شهر تهران
قطعی مکرر سرویس اینترنت
نوسان بسیار زیاد سرعت
کاهش مقطعی کیفیت
عدم دانلود آسان در مواقع متعدد
قطعی سیگنال مودم
ناتوانی در تماس با پشتیبانی مبین نت
ناتوانی درتماس و ملاقات با روابط عمومی
و بالاخره مشابه تجربه بسیاری از مشترکین سرویس های وایمکس مبین نت قطع کامل سیگنال دریافتی وایمکس
در طول مدت استفاده از این مودم که به کمتر از 6 ماه محدود شد با بسیاری از کاربران سرویس گفت و گو کردم اغلب آن ها از موارد زیر گله دارند:
کیفیت و سرعت سرویس
کیفیت باطری مودم
عدم شارژ کامل و مناسب با پورت USB
درحالی که یکی از مهم ترین مزیت های این مودم شارژی بودن آن است که در تبلیغات شرکت مبین نت مورد تاکید قرار می گیرد.
شاکیان این سرویس اذعان دارند که این مودم ها باطری خوبی ندارند و باید سعی کرد تا بیشتر از طریق اتصال مستقیم مودم به جریان برق شهری بهره گرفت تا در حسرت تهیه باطری بک آپ که در بازار گیر نمی آید، نماند.
و مشکل مشترک میان همه کاربران، ناتوانی در برقراری ارتباط با مراجع پاسخگو درمبین نت بوده و هست.
القصه ... مدیران اجرایی شرکت ارتباطات مبین نت گویا مدتی است تصمیم دارند به میزان افزایش تجربه و سابقه این شرکت، از میزان توجه به مشتریان خود بکاهند و البته باید گفت در این مسیر موفق نیز بوده اند. چرا که سال های اول و دوم این گونه بی توجهی دراین شرکت دیده نمی شد. به نظر می رسد ظرفیت پاسخگویی این شرکت به میزان افزایش تعداد مشترکین افزایش نیافته است.
اعتراف می کنم بنده به عنوان یک خبرنگار همه تلاشم را بکار گرفتم تا مشکلم را از طریق پشتیبانی مبین نت حل کنم و چون نتوانستم به روابط عمومی پناه بردم .
وقتی نتوانستم مدیر روابط عمومی را بیابم و یا لااقل تلفنی مشکلم را مطرح کنم به مدیران بالاتر متوصل شدم و چون موفق نبودم قلم خبرنگاری را بکار گرفتم و اگر پاسخ نیابم به ناچار به مراجع قانونی متوصل خواهم شد.
وقتی من در کسوت خبرنگار این حوزه نمی توانم پاسخی برای مشکلات عمومی و حتی شخصی مربوط به این سرویس بیابم وای به حال کاربران دیگر که راه حل های پی گیری خبرنگاری را هم نمی دانند.
من برای دریافت پاسخ از اغلب ابزارهای ارتباطی در عصر جامعه اطلاعاتی و ارتباطات استفاده کردم . از پست الکترونیک گرفته تا تلفن ثابت. آنهم برای برقراری ارتباط با مدیر روابط عمومی این شرکت که باید راحت ترین کار در این گونه شرکت ها باشد. اما پس از گذشت بیش از 10 روز دریغ از یک پاسخ حتی اتوماتیک یا با واسطه ؟
مدیران شرکت ارتباطات مبین نت یا از نوع سرویس دهی خود بسیار مطمئن هستند و یا پاسخ گویی به مشترکین از جمله خبرنگاران را شایسته خود نمی دانند!
آن ها نه پاسخ الکترونیکی می دهند و نه از طریق تلفن می توان آن ها را پیدا کرد . از برگزاری نشست خبری یا کنفرانس های مطبوعاتی هم که خبری نیست . اطلاعیه یا خبری هم از این شرکت بیرون نمی آید؟
پشتیبانی این شرکت هم پس از دههابار مواجهه با بوق اشغال وقتی ارتباط برقرار می شود پاسخ می دهد: این مودم ها اغلب مشکل دارند و باید تعویضشان کرد.
مهندسان پشتیبانی این شرکت در اقدامی سوال برانگیز می گویند با دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی باید تماس بگیرید و درخواست کنید کارشناس فنی آن ها به محل استفاده بیایند تا مشکل فنی مودم را بر طرف کنند ، آیا منظورشان تعویض مودم از سوی کارشناس فنی دفاتر در محل مورد استفاد مودم است یا این که کارشناس فنی دفاتر باید سیگنال را برای مودم به صورت دستی وصل کند!
آیا دفاتر پیشخوان خدمات دولت، کارشناس فنی برای اعزام به محل و رفع مشکلات مودم های جیبی مبین نت در اختیار دارند؟
به نظر شما قرارداد دوساله ارائه سرویس پرسرعت وایمکس سیار مبین نت با ممنوعیت های اعلام شده ارائه اینترنت در سطح شهر و معابر عمومی و همچنین راه اندازی اینترنت ملی یا پاک که به قول دبیر شورای عالی فضای مجازی هر چه می خواهید اسمش را بگذارید ، چگونه و با چه شرایطی در ادامه و بر طبق قرارداد ارائه خواهد شد؟
اما اندکی دیگر صبر می کنیم تا شاید مدیران محترم شرکت ارتباطات مبین نت ،به طرح رسانه ای مشکلات وایمکس مبین نت پاسخ دهند !
انتهای پیام
دیدگاهها
بخدا من یکسال و نیمه که دارم میگم مببین نت هم دزده و هم بیسواده و هم بی توجه و ناپاسخگو http://mobinnetiha.blogfa.com
اما فقط و فقط چپ و راست از طرف کارمنداش توی وبم نظر میذارن که خیلی حالیشونه و پاسخگوییشون بینظیره
به مقامات بالاتر علی الخصوص منطقه شمال رگولاتوری هم شکایت نکنید.هم دستیشون با مبیننت اثبات شده هست و به مقامات رسمی ذیصلاح شکایت کردم و مورد دردست پیگیریست
پارسال هم یه خبرنگارعزیز دیگه هم گفته بود که بخش پشتیبانی مبیننت فاقد سواد و مهارت لازمه هستش
یادم رفت عرض نمایم خدمت شما مدیریت بزرگوار که هدفتان از انتشار این خبر و مطلب، بیشتر در راستای احقاق حقوق هموطنان و نیز آبروداری اینترنت و ... هستش و احقاق حق شخصیتان به عنوان کاربر مبیننت را در اولویتهای بعدی قرار داده اید.
اگر شمارۀ مستقیم بخشهای داخلی مبیننت یا ایمیل مدیران آنرا در اختیار ندارید، بنده همه را در اختیار دارم. درصورت تمایل دستور فرمائید تا تقدیم گردد
با احترام: حسینی- قدیمی ترین کاربر مبیینت و قوی ترین دشمن مبینیت http://mobinnetiha.blogfa.com
واقعا مبين نت يه شركت كلاه برداريه كه عملا داره دزدي ميكنه من يك مگ دارم ولي تست كه ميگرم به صد هم نميرسه و اصلا نميشه دانلود كرد اين شركت كلاه بردار دو ماهي ميشه كه اومده ماهشهر و تبليغ ميكنه ولي هر كي خريده پشيمون شده من كه رفتم پس بدم بم گفتن بايد بري تهران پسش بدي واقعا كسي نيست جلوي اين شركت كلاه بردارو بگيره
همدستی سازمان تنظیم مقررات رادیویی با مبین نت در این وب اثبات شده.
تجمع جلوی مبین نت یا سازمان تنظیم مقررات رادیویی فقط باعث اعتبار بیشتر مبین نت میشه مگر اینکه دوستان خبرنگار انسان دوست و با وجدان (منند مدیریت محترم همین سایت سیتنا و پرسنل ارجمندش) پوشش خبری درست و مناسب بدهند
و پس از سه ماه پیگیری توانستم از طریع این لینگ از مبین نت شکایت کنم
http://complaint.cra.ir/Portal/View/Viewer.aspx?DashboardId=8dab6b28-fdf...
من که می تونم بگم از همون روز اول با مبین نت مشکل داشتم
یکی از مشکلات من این هست که من طرح 1024 دارم و دوستم طرح 512 داره و هر دوی ما مودم ها رو در یک جا می گذاریم و وقتی دانلود می کنیم سرعت جفتمون یکی هست . این سوال برای من پیش اومده که ، اونوقت چه فرقی بین طرح من که دوبرابر طرح دوستم هست وجود داره و دوباره این سوال پیش که شاید بین 128 و 2048 هم هیچ فرقی نمی کنه
و مشکل سرعت و انتن دهی که به جای خود که از همون روز های اول باهاش دست و پنجه نرم می کردم
من این امید رو دارم که هر چه زودتر شرکت های وایمکس بیشتری بیان و ما رو از شر این مبین نت خلاص کنن
اینجانب مشترک مبین نت در مشهد هستم . حدود یک هفته است که سرعت اینترنت مبین نت ( سرعت مودم من یک مگ است) قبل از ساعت 8صبح که مجانی است، به حدود 128 تقلیل داده اند.در حالیکه وقتی شما مودم و اینترنت می خرید با سرعت یک، اپراتور بایستی در تمام ساعات این سرعت را تامین کند.چه ساعت 8 صبح باشد چه ساعت 12 ظهر. این کاهش بنظر شما منطقی است؟؟ درست وقتی ساعت از 8 عبور می کند سرعت افزایش یافته و باز در طول روز ساعت حدود 11صبح کاهش می یابد.کی باید به حرف مارسیدگی کنه؟؟ لطفا از لینک زیر شکایت خود را ارسال کنید:
http://complaint.cra.ir/Portal/View/Viewer.aspx?DashboardId=8dab6b28-fdf...
من در بندرعباس زندگی میکنم در منطقه آنتن دهی شرکت مذکور هستم بعد از دو ماه خریدن فقط سه مرتبه تونستم کانکت بشم .
درست نیست که یک شرکت بزرگ ، با این سیستم های عریض و طویل، تو یه مملکت براحتی بچرخه و پول بگیره و به هیچکسم جواب نده،،،
بگویید چه کنم؟
بسیار تلاش کردم تا با شرکت تماس بگیرم و مودبانه مشکل رو مطرح کردم ولی هیچ چیز بجز بی احترامی ندیدم. با پول قابل توجهی که بابت مودم و اشتراک تابحال از دستم رفته، جای بسی تاسف است که هیچ کس پاسخگو نیست.
به وب زیر سر بزنید
قبل از خرید با شرکت صحبت کردم گفتم سرعت دانلود من 100کیلو بایت هست دیگه با این سرویس؟
گفتند بله بله 100%
حالا که خریداری کردم و دیدم سرعتم دقیقا مثل 128 هست یعنی سرعت دانلودم 15کیلو بایت هستش. زنگ زدم شرکت میگن مگه کسی به شما نگفت که سرعتتون 12.5 هستش؟!!!
یعنی 1024 تقسیم بر 8 که 128 کیلوبایت سرعت دانلود باید باشه رو تقسیم بر 10 میکنیم!!!
میشه چند؟
12.8
من ADSL 128 نامحدود دارم. سرعت دانلودم دقیقا مثل وایمکس 1024 من، 15 کیلوبایت هست!
هر چند که تا کنون به اندازه 10 برابر حجمم دانلود کردم.
من تا الان بیش تر از 5 شرکت مختلف ارائه دهنده ی ADSL رو تست کردم ، معتبرترینشون همین SHATEL بود که دو سال واقعا خوب عمل کرد ، ولی درست وسط یکی از سرویس هایی که ازش داشتم ، کاملا سرخود یه بند به قرارداد اضافه کرد به نام Fair Use Policy ، که طبق این بند می تونست هر موقع خواست اینترنت طرف رو تا حد خیلی زیادی (نزدیک به 95 درصد ) کاهش سرعت بده. البته همینجا بگم که پشتیبانی و احترام به مشتری که در شاتل هست نه تنها توی هیچ شرکت اینترنتی دیگه ای نیست بلکه قطعا می تونم بگم هیچ کجای ایران نیست ! یعنی برای تست هم شده یکبار ازشون سرویس بگیرید تا بفهمید احترام به مشتری یعنی چی . روز تولدتون بهتون 3 گیگ حجم هدیه می دهند و تماس میگیرند و تولدتون رو تبریک می گند !!!! ، هر چند وقت یکبار از سرپرستی شرکت با موبایلتون تماس می گیرند و از کیفیت سرویس و مرکز پشتیبانی شهرستان سوال می کنند و دست آخر وقتی می خواید لغو سرویس کنید باهاتون تماس می گیرند و در نهایت ادب و متانت دلیل اش رو ازتون می پرسند و سعی می کنند دلجویی کنند ولی خوب قیمت هاشون خیلی بالاتر از سایر جاهاس و تقریبا زیاد نباید روی شبانه اش حساب کنید چون مشمول همون قانون جدیده می شید و اون وقت دیگه روزها هم نمی تونید استفاده کنید :) . آهان راستی شاتل یه قرارداد هم بهتون می ده امضا کنید که از قرارداد ترکمنچای هم ننگین تره ! کلا شما با امضای این قرارداد تمامی حقوق خودتون رو از خودتون می گیرد !
خلاصه بعد از شاتل از صبانت گرفتم ، قیمت و پایداری اش خوب بود ولی امکاناتی مثل شبانه یا طرح های مختلف نداشت ، پیشگامان هم شرکت بعدی بود که رفتم سراغش ، اون هم مثل همین مبین نت ادعا می کرد که از 1 تا 6 اینترنت رایگان ، ولی وقتی تو این ساعت میرفتی اینترنت ، دعا می کردی که بیان پولیش کنن تا بتونی لااقل به کارهات برسی ، چون با سرعت 5 کیلوبیت در ساعت برای دیدن صفحه گوگل هم باید نیم ساعت منتظر می موندی ! و البته پشتیبانی اشون هم واقعا منطقی با این مساله برخورد کرد و فرمودند "برو بابا ، مگه ما رو گنج نشستیم مفتی بدیم شما بخورید ! ".
بعد از همه ی این شرکتها رفتم که از پارس آنلاین سرویس بگیرم ، که خوشبختانه همین اول کار خودشون بهم فهموندند که این کاره نیستند ! با مرکز فروششون که تماش گرفتم گفتند خط شما DLC است و نمی تونیم اینترنت بدیم ، هر چه بنده تلاش کردم که بفهونم به ایشون که روی این خط تمام شرکت ها ADSL می دهند و DLC نیست نتوانستم ، این رو به فال نیک گرفتم و از اینکه اینبار بدون هزینه، متوجه بی کفایتی این شرکت شده بودم خدا رو شکر کردم !
دست آخر دست به دامان 2030 مخابرات شدم ، فکر کنم حدود 3 ماه با این شرکت بودم که واقعا به اندازه کل اون سالهای قبل حرص خوردم ! قطعی مکرر ، کاهش حجم غیر منطقی ، پشتیبانی بی سواد و از همه بد تر فیلترینگ خیلی شدید به طوری که 10 روز قبل و 10 روز بعد از هر رویداد سیاسی تقریبا اینترنت قطع بود و به هیچ وسیله ای امکان استفاده از ایمیل یا سایت هایی که از Https استفاده می کردند وجود نداشت . حتی بهترین VPN ها و جدیدترین روش های عبور از فیلترینگ هم کار نمی کرد ، چراکه اصلا اینترنت شما وصل نبود که بخواهید حالا جاهای دیگر را هم ببینید. حتی به مدت یک هفته خود سایت Google.com هم فیلتر شده بود ، البته یک نکته مثبت هم داشت ، کلیه ی سایت هایی که روی سرورهای ایرانی بودند با سرعت نور باز می شد :) ، حیف که Gmail و گوگل ایرانی نیستند :)
الان حدود یک سال هست که از نوین نت یا همون HiWEB سرویس دارم ، هرچند توی این یک سال و نیم بارها و بارها قیمت هاشون رو افزایش دادند و الان هم فکر کنم یکی از گران ترین سرویس ها رو ارائه می کنند ولی اگر مشکلات مربوط به فیلترینگ و مخابرات رو کنار بذاریم من از سرعت و پشتیبانشون راضیم . من سرویس 512 کیلوبیت خریدم سرعتش توی سرویس روزانه تا 8 مگابیت میرسه و در شبانه اش هم اگه واقعا خطوط شلوغ نباشه (مثل همین ماه رمضان ) سرعت روی حداقلی که خریدید ثابت می مونه . مثلا برای من سرعت شبانه همون 512 کیلوبیتیه که خریدم و منطقی هم هست . پشتیبانی اشون هم هر دفعه بیش از 5 دقیقه معطل نشدم و غیر از اون اینکه بعد از اعلام مشکل و بررسی در همون لحظه توسط اپراتور ، تا رفع کامل مشکل خود اپراتور پیگیر میشه و با شما تماس می گیره . فقط دو تا بدی داره اولیش اینه که قیمتاش خیلی بالاست ( که البته اگر همین طور سرویس بدهند ، نوش جونشون :) ) و دومیش اینکه نصبشون توی شهرستان ها خیلی طول میکشه ( نزدیک به 10 روز ) و همین طور تخلیه ی پورت اگه بعدا لغو سرویس انجام بدید ، حدود 2 هفته دستتون رو بند می کنه !
در کل بعد از این همه گشت و گذار ، من به این نتیجه رسیدم که 1- توی ایران کلا شرکت هایی که زیاد عمر می کنن از کیفیتشون کم میشه پس تا می تونید از شرکت های تازه کار سرویس بگیرید چون برای تبلیغ خودشون هم شده باشه سرویس خوب می دهند و 2- هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی سرویس های بیشتر از 6 ماه نخرید چون واقعا هیچ حسابی روش نیست !
این نظر من خودش یه پست شد ! نویسنده وبلاگ اگه با این نظر حال کرد ، یه جا تو وبلاگش بذاره که بقیه هم ببیند :)
مگه رایگان نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
شما از ساعت 18 تا 2:30 استفاده پیوسته داشتی و مودمتونو خاموش نکردی
سرعت دانلودم هم خیلی خوبه!!!! واسه خودمم هم تعجبیه. فکر کنم به جای سه نفر دیگه من دارم از سرعت لذت میبرم. :)
به لعنت خدا هم نمی ارزه
همه گفتن بدرد نمی خوره و من نادون رفتم سراغ این سرطان
خدا لعنتشون کنه
آخه چطور ممکنه من که سرعت 512 رو دارم تقاضای سرعت 128 کنم!!
این ...ها رو شماها (خبرنگارها، وکلا....) باید رسوا کنید !!!
به ما مردم عادی کسی پاسخگو نیست!!
اونقدر زود حجم دانلود تموم میشه که باورش سخته!!!!!!!!!!!!!!!
هرکی مبین نت بگیره حماقت کرده!!!
1024/8=128
بیشترین سرعت شما 128KB بر ثانیه باید باشه و کمترینش : 128/4=32 اشتراک 1 به 4
کمترین سرعتتون 32KB
واحدها:
KB : کیلوبایت
Kb : کیلو بیت
مشترکی هست که بعد از تماس با مبین نت شروع به فحش دادن میکنه...آقا مشکلت چیه؟... (فحش فحش ..) یه هفتس اینترنتم قطعه... بعد از چک کردن دیدم که (تیک use proxy) داخل سیستمش مونده. از فیلتر شکن استفاده کرده و قبل از بستن مرورگر فیلترشکنو بسته...
ببخشید اصلا قصد توهین ندارم... ولی بلانسبت خیلی از شماها ملت ما از بی سوادی رنج میبرن... آیا تعهد فیلتر شکن و یا مشکلات داخل سیستم با مبین نته...
برای مشکلات دیگه تو یه سری چیزا حق با شماهاست.
دوستانی که از فیلترشکن استفاده میکنید... مصرفتون چند برابر میشه... حجم شما به درد مبین نت نمیخوره که بدزده...
افزودن دیدگاه جدید