مزایا و کارکردهای سرویس 1818 تلفن ثابت
شماره تلفن ۱۸۱۸ از سال ۸۴ راه اندازی شد و با استفاده از آن، مشترکان می توانند علاوه بر پرداخت غیرحضوری هزینهی قبوض، از وضعیت ریزمکالمات و صورتحساب خود به شکل شنیداری یا به صورت نمابر آگاه شوند.
به گزارش سیتنا، از مزایا و قابلایت های سرویس ۱۸۱۸ می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
امکان پرداخت صورتحساب برای دارندگان کارت های شبکه شتاب با ارائه رمز دوم کارت و بدون نیاز به قبض، اعلام عدم بدهی مشترک بلافاصله پس از پرداخت، پخش صوتی اطلاعات مندرج روی صورتحساب، پخش صوتی ریزمکالمات بین شهری، بین الملل و تماس های انجام شده از تلفن ثابت به همراه ارسال ریزمکالمات میان دوره و آخرین دوره مشترک به شمارهی نمابر مشترک، اعلام کارکرد میان دوره علی الحساب مشترک، اعلام صورتحساب آخرین دوره و نیز دوره های قبل (تا شش دوره).
چگونگی استفاده از سرویس ۱۸۱۸
با استفاده از این سرویس، هم می توان از وضعیت صورتحساب و ریزمکالمات اطلاع یافت و هم می توان نسبت به پرداخت وجه قبض اقدام کرد.
ابتدا طبق پیام سیستم باید شماره تلفن خود را وارد کرده و کلید # را فشار دهید. سپس شماره، توسط سیستم ۱۸۱۸، تکرار و تایید می شود و در نهایت در صورت تایید شماره وارد شده، مبلغ بدهی شما اعلام می شود. در ادامه اعلام می شود برای پرداخت صورتحساب، عدد (۱) و برای دریافت ریزمکالمات و سایر خدمات، عدد (۲) شماره گیری شود. برای پرداخت صورتحساب قبض، پس از شماره گیری عدد (۱) که در پیام اعلام شده بود، مراحل به ترتیب طی می شود:
باید شماره کارت شتاب را وارد کرده و سپس کلید # را فشار دهید. (این شماره ۱۶ رقمی است). سپس سیستم، از شما رمز دوم را درخواست می کند.
کاربران توجه داشته باشند فعال کردن رمز دوم از طریق دستگاه های خودپرداز بانک (ATM) مقدور است و این رمز فقط برای اینگونه پرداخت ها و نیز پرداخت اینترنتی قبوض، فعال می شود. سیستم به کاربر رمز دوم اعلام می کند که شما قبض را پرداخت کرده اید.
در ادامه پس از پرداخت، شماره رهگیری به مشترک اعلام می شود که در صورت اعلام بدهی یا هرگونه مشکل در دوره های بعدی، می توان با استفاده از این شماره، موضوع را پیگیری کرد.
لازم است بدانید برای اطلاع و دریافت ریزمکالمات، چنانچه مشترک برای اطلاع از وضعیت ریزمکالمات و صورتحساب تلفن خود، با سیستم تماس بگیرد و اطلاعات همان تلفن را بخواهد، نیازی به وارد کردن رمز عبور نیست، در غیر این صورت مشترک باید نسبت به دریافت یک عدد پنج رقمی به عنوان رمز عبور از مرکز مخابراتی اقدام کند. این دریافت اطلاعات از طریق نمابر نیز امکانپذیر است. (دریافت اطلاعات از طریق نمابر نیز نیاز به رمز عبور دارد) اما در صورتی که تلفن دولتی یا شماره ای باشد که در سیستم صورتحساب موجود نباشد، شماره وارد شده «غیرمعتبر» اعلام می شود.
همچنین در صورتی که مشترک بدهی نداشته باشد، هیچگونه پیامی جهت پرداخت، پخش نمی شود اما برای دریافت ریزمکالمات، پیام رسانی ادامه دارد.
انتهای پیام
دیدگاهها
افزودن دیدگاه جدید