کدخبر :3343 پرینت
05 مرداد 1391 - 21:10

المپیک ۲۰۱۲ لندن، المپیک شبکه‌های اجتماعی در فضای وب

متن خبر

المپیک امسال لندن با توجه به رشد گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر به المپیک شبکه‌های اجتماعی یا به اصطلاح "سوشیالمپیک" بدل شده است.

به گزارش سیتنا (citna.ir)، المپیک تابستانی ۲۰۱۲ که اکنون در لندن در حال برگزاری است تنها مجموعه مسابقاتی میان ورزشکاران کشورهای مختلف نیست، بلکه مسابقه‌ای بین شبکه‌‌های اجتماعی آن‌لاین برای جذب مخاطب و طرفدار (fan) نیز هست.

 

حضور شبکه‌های اجتماعی آن‌لاین نظیر فیس‌بوک و توییتر نه در حاشیه که در متن برگزاری المپیک و اطلاع‌رسانی شهروند‌-محور آن چنان پررنگ است که برخی المپیک امسال را سوشیالمپیک (Socialympics) نامیده اند که از ترکیب دو کلمه "سوشیال" (اجتماعی) و المپیک ساخته شده است.

از المپیک تابستانی پیشین در پکن تنها چهار سال می‌گذرد، اما در این مدت شبکه‌های اجتماعی و تلفن‌های همراه هوشمند رشدی انقلابی داشته‌اند. حالا کلمات سریع و قوی تنها وصف حال ورزشکارهای راه‌یافته به المپیک نیست، بلکه وصف حال شبکه‌های اجتماعی آن‌لاین که در سوشیالمپیک حاضرند نیز هست. حریفان اصلی در سوشیالمپیک شبکه‌های اجتماعی، فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب... و گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها (لوح- رایانه) هستند.

 

به گزارش دویچه وله به نقل از فوربس، انتظار می‌رود بیش از ۹/ ۴ میلیارد نفر (ازجمله ۲۱۱ میلیون آمریکایی) در جریان المپیک قرار بگیرند. کمیته‏‎ی بین‌المللی المپیک (IOC) یک راهنما درباره‎ی مقررات و امکانات حضور شرکت‌کنندگان و تماشاچی‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است. در این راهنما ضمن استقبال از حضور افراد مرتبط با المپیک در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها، قواعدی نظیر ممنوعیت استفاده‎ی تبلیغاتی اعلام شده است. یا اعلام شده که چه کسی یا کسانی می‌توانند یا نمی‌توانند از لوگوی المپیک (پنج حلقه زنجیر شده در هم) در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.
انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.