کدخبر :318239 پرینت
26 فروردین 1404 - 08:01

رواج استفاده از مدل‌های دیجیتالی در تبلیغات

شرکت مد و پوشاک سوئدی اِچ‌اَند‌اِم اعلام کرده قصد دارد از هوش مصنوعی برای ساخت «همزادهای دیجیتالی» ۳۰ مدل استفاده کند که از آنها به جای خود مدل‌ها برای اهداف تجاری استفاده خواهد شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، این همزادها با اجازه مدل‌ها در برخی پست‌های شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی جایگزین انسان‌ها خواهند شد. مدیر امور خلاقه اچ‌اند‌ام گفته این اقدام بخشی از تلاش برای بهره‌گیری از فناوری‌های نوین بدون خدشه وارد کردن به «رویکرد انسان‌محور» این برند است.

با این حال، نگرانی‌هایی درباره تأثیر این اقدام بر فرصت‌های شغلی مدل‌ها، عکاسان، آرایشگران، و سایر عوامل تولید مطرح شده است.

مورگان ریدل، اینفلوئنسر آمریکایی، این تصمیم را شرم‌آور خوانده و نسبت به از بین رفتن مشاغل هشدار داده است.

اچ‌اند‌ام اعلام کرده که مدل‌ها حق کنترل کامل بر استفاده از همزاد دیجیتالی خود را خواهند داشت، و بابت استفاده از آنها مشابه قراردادهای فعلی دستمزد دریافت خواهند کرد. 

مطابق قوانین پلتفرم‌هایی مثل «اینستاگرام» و «تیک‌تاک»، این تصاویر با واترمارک مشخص خواهند شد تا به کاربران اطلاع داده شود که محتوا توسط هوش مصنوعی تولید شده است.

پل فلمینگ، دبیرکل اتحادیه برابری در بریتانیا، تأکید کرده که حفظ مالکیت و جبران عادلانه هزینه‌ها برای مدل‌ها ضروری است، و خواستار گنجاندن حفاظت‌های مربوط به هوش مصنوعی در قراردادهای اتحادیه‌ای و قوانین کار شده است.

این اقدام در همکاری با شرکت فناوری سوئدی «آنکات» انجام می‌شود، که خود را پیشگام ساده‌سازی و مقرون‌به‌صرفه‌کردن تولید محتوا معرفی کرده است. برخی مدل‌ها مانند ماتیلدا گوارلیانی داشتن «همزاد دیجیتالی» را راهی برای کاهش سفر و پذیرش پروژه‌های بیشتر دانسته‌اند.

پیش‌تر برندهایی چون «لوی استراوس» و «هوگو باس» نیز از مدل‌های تولیدشده با هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند، که با واکنش‌های انتقادی مواجه شده است. نگرانی اصلی منتقدان این است که گسترش استفاده از محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی باعث کاهش فرصت‌های شغلی برای دست‌اندرکاران صنایع خلاق شود.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.