کدخبر :313069 پرینت
11 دی 1403 - 13:27

ببینید | عرضه اولین خودروی هوشمند متصل با همکاری رایتل و بهمن موتور

معاون تجاری رایتل، اعلام کرد: اولین خودروی هوشمند متصل که حاصل همکاری مشترک رایتل و گروه بهمن موتور است را در نمایشگاه تلکام به نمایش درآوردیم و به زودی خودروهای فیدلیتی پرستیژ از خط تولید به صورت خودروی هوشمند و متصل به مشتریان عرضه می‌شود.

متن خبر

محمدحسین افتخاری، معاون تجاری رایتل در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا در نمایشگاه تلکام 1403، گفت: امسال تصمیم گرفتیم بیشتر بر روی خدمات تخصصی و خدمات نسل جدید برای صنایع تمرکز کنیم. رسالتی داریم تا خدمات را هوشمندسازی کنیم و به صورت تخصصی برای صنایع ارائه دهیم.

افتخاری، گفت: در یک سال گذشته اقدامات زیادی در رایتل در این حوزه انجام گرفته و مطالعات زیادی شده و از نظر فنی توانستیم هسته شبکه را ارتقاء دهیم و با استفاده از ارائه سرویس شبکه خصوصی 5G می توانیم صنایع را توانمند کنیم تا وارد فاز هوشمندسازی شوند.

وی، افزود: متناسب با فراهم کردن امکانات شبکه، بحث های مطالعات صنایع مختلف مثل معادن، پالایشگاه، پتروشیمی و حتی بنادر هوشمند، حمل و نقل هوشمند و مواردی که پایه های کلیدی صنعت کشور هستند بر روی فرایندهایشان مطالعه کردیم که کجا نقاط ضعف دارند و کجا می توانند به روزرسانی شوند و با استفاده از مباحث مربوط به هوشمندسازی و تحلیل داده های بزرگ بتوانیم بهره وری در این صنایع را افزایش دهیم که جزئیات آن در رایتل قابل نمایش است.

معاون تجاری رایتل، اظهار کرد: برای بحث کاربردهای هوشمندسازی برای مردم نیز سعی کردیم اولین محصولمان که خودروی هوشمند متصل است را در نمایشگاه به شکل واقعی به نمایش درآوریم که در این زمینه همکاری با گروه بهمن موتور شروع شده و به زودی ماشین های بهمن موتور که فیدلیتی پرستیژ است را از خط تولید به صورت خودروی هوشمند و متصل به مشتریان عرضه می کنیم.

افتخاری، خاطرنشان کرد: امکانات مهمی که این سرویس دارد این است که بیش از هزار پارامتر دیتا از سیستم ماشین جمع آوری می شود و به مرکز خدمات مشتریان بهمن خودرو ارسال می شود، ضمن اینکه پلتفرمی که این پارامترها را انجام می دهد، هم تحلیل داده انجام می دهد و هم برخی از تکنیک های هوش مصنوعی می تواند وضعیت ماشین را پایش و وضعیت آینده ماشین را پیش بینی کند که اگر ممکن است اختلال فنی به وجود بیاید، راننده و صاحب ماشین قبل از خسارت، سریع تر خودرو را سرویس کند که این عمل به صورت اتوماتیک است و از سمت خدمات مشتریان بر اساس مکان راننده وضعیت معرفی می شود.

وی، افزود: داشبوردی برای راننده در نظر گرفته شده تا وضعیت ماشین را رصد کند و بحث های مربوط به امنیت خودرو در دست است و محلی که خودرو در آن تردد می کند را می توانند یک حصار جغرافیایی تعریف کنند که در یک مکان خاصی تردد کند و در نهایت بحث خدمات سرگرمی و تفریحی داخل ماشین هم به دلیل اتصال به اینترت، خدمات جدیدی را به مشتریان ارائه می کند تا از خدمات مالتی مدیا در این خودرو استفاده کنند.

خبرنگار: زهرا طاهری

تصویربردار و تدوینگر: مهسا شریفی نیا 

«همراه اول» ، «شرکت مخابرات ایران» و «مبین نت» حامیان ستاد خبری نمایشگاه تلکام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.