کدخبر :309433 پرینت
01 آبان 1403 - 14:07

اینماد دیجی‌کالا برگشت؛ درگاه‌های پرداخت بانکی هم فعال شد

به دنبال تعلیق اینماد و مسدود شدن درگاه‌ های پرداخت اینترنتی دیجی‌ کالا از صبح امروز سه شنبه (اول آبان ماه)، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به سیتنا گفت که با مراجعه مدیران دیجی‌کالا به سازمان و حذف کالاهای مصداق قاچاق از این فروشگاه، اینماد دیجی کالا از حالت تعلیق درآمد و طبق رویه بانک مرکزی، درگاه‌های بانکی این فروشگاه هم فعال شد.

متن خبر

امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون تعلیق اینماد و مسدود شدن درگاه‌های پرداخت اینترنتی دیجی‌ کالا از صبح امروز سه شنبه (اول آبان ماه) گفت: طی جلسات متعدد سکوهای فروش کالا با ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز، تذکرات لازم پیرامون ضرورت حذف کالاهای مصداق قاچاق به این فروشگاه‌ها داده شده و مهلتی جهت اصلاح رویه در نظر گرفته شد که دیجی کالا علی رغم اعلام اخطار، نسبت به حذف کالاهای مصداق قاچاق اقدام نکرد و لذا به دستور این ستاد، اینماد دیجی کالا به حالت تعلیق درآمد و همچنین درگاه های پرداخت اینترنتی این فروشگاه هم مسدود شد.

وی ادامه داد: ثبت اخطار توسط ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز صورت می‌پذیرد و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صرفا اخطار را ابلاغ می کند و البته تلاش کردیم که سایر مجموعه ها نیز با اصلاح رویه دچار تعلیق اینماد نشوند.

وی ادامه داد: به دنبال مشکل صبح امروز در دیجی کالا، با مراجعه مدیران دیجی‌کالا به سازمان و حذف کالاهای مصداق قاچاق از این فروشگاه، اینماد دیجی کالا از حالت تعلیق درآمد و طبق رویه بانک مرکزی، درگاه‌های بانکی این فروشگاه هم طی ساعات آتی برقرار خواهد شد.

کلاهدوزان با توضیح تکمیلی به خبرنگار سیتنا اطلاع داد که درگاه‌های بانکی این فروشگاه هم فعال شده است.

گفتنی است؛ صبح امروز، دیجی‌ کالا در اطلاعیه‌ ای اعلام کرد که مجوز اینمادش به درخواست مرکز توسعه تجارت الکترونیک و بر اساس اطلاعات اشتباه بسته شده و در پی این اتفاق، با ارسال درخواست به شاپرک، درگاه‌ های اینترنتی دیجی‌ کالا نیز بسته شده است.

در متن اطلاعیه دیجی‌ کالا آمده است:

در نهایت بهت و تأسف متوجه شدیم از لحظاتی پیش درگاه‌های پرداخت اینترنتی دیجی‌کالا بسته شده است.

این اتفاق که به‌ صورت کارشناسی نشده و بر اساس اطلاعات اشتباه رخ داده، به درخواست مرکز توسعه تجارت الکترونیک بوده است. در پی این درخواست مجوز اینماد دیجی‌کالا تعلیق و به دنبال آن، با درخواست به شاپرک، درگاه‌های پرداخت اینترتنی بسته شده است.

برخوردهای این چنینی با کسب‌وکارهای نوآور باعث آسیب‌دیدن تجارت الکترونیکی و خرده‌فروشی آنلاین و فعالان این عرصه در کشور خواهد شد.

در شرايطى كه انواع كالاهای قاچاق به وفور در فروشگاه‌های حضوری در سطح شهر و فروشكَاه‌هاى اينستاكَرامى، تلكَرامى و ... به فروش مى‌رسد، برخورد اين‌چنينى با فروشگاه‌هاى آنلاين رسمی که در بستر شفاف کالاها را عرضه می‌کنند، پیامی جز كوچ فروشندگان به فضاهای غیررسمی، بدون هرگونه نظارت و درآمد مالیاتی و ناامیدکردن فعالان اقتصاد دیجیتال ندارد.

اکنون بیش از ۴۰۰ هزار فروشنده در دیجی کالا مشغول به کار هستند و از این طریق کالاهایشان را به سراسر کشور عرضه می کنند، چنین برخوردها و تصمیماتی آسیب جدی به بازار کار این فروشندگان و کسب و کارهای بومی محلی وارد میکند و معیشت آنها را به خطر می اندازد.

اميدواريم با تدبير نهادهای ذی‌ربط، این مشکل به‌زودی برطرف شده و دیجی کالا بتواند به سرويس‌دهى مطلوب به مشتریان و فروشندگانش ادامه دهد.

انتهای پیام

گزارش از فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.