کدخبر :309220 پرینت
27 مهر 1403 - 19:26

شکست تیک‌تاک در تشخیص اخبار جعلی

یک گروه ناظر بر فناوری با ارسال تبلیغاتی برای یوتیوب، فیس‌بوک و تیک‌تاک که حاوی اطلاعات جعلی بود دریافت که تیک‌تاک در نیمی از موارد قادر به تشخیص اطلاعات جعلی از اطلاعات واقعی نبوده است.

متن خبر

به گزارش  سیتنا به نقل از آسوشیتدپرس، تنها چند هفته پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، «گلوبال ویتنس» برای میزان کارآیی رسانه‌های اجتماعی محبوب در آمریکا در تشخیص و عدم انتشار اطلاعات نادرست، چند تبلیغ برای نمایش در این رسانه‌های اجتماعی که حاوی اطلاعاتی نظیر اینکه ترامپ به 18 سال زندان محکوم شده را برای تیک‌تاک، یوتیوب و فیس بوک ارسال کرد.

یوتیوب موفق شد مانع از نمایش آنها شود، فیس بوک در 90 درصد موارد به درستی عمل کرد اما تیک‌تاک در نیمی از موارد شکست خورد و اطلاعات نادرست را به عنوان آگهی پذیرفت.

این گروه دو سال پیش نیز چنین بررسی را انجام داده بود و دریافت که فیس‌بوک از دو سال پیش سازوکار مدیریت محتوای خود را ارتقا داده است.

در حالی که تبلیغات سیاسی برای تیک‌تاک از سال 2019 ممنوع شده است اما این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی چهار مورد از آگهی‌های تبلیغاتی مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با محتوای نادرست را برای نمایش تایید کرد، البته این تبلیغات هیچ‌گاه در تیک‌تاک به نمایش گذاشته نشد زیرا «گلوبال ویتنس» پس از تایید آنها، سفارش خود را لغو کرد.

سخنگوی تیک‌تاک می‌گوید آگهی‌های حاوی اطلاعات نادرست در این رسانه اجتماعی منتشر نشده‌اند و تبلیغات سیاسی در تیک‌تاک مجاز نیست.

اما یوتیوب که گوگل مالک آن است آگهی‌هایی که برای این آزمایش به آن ارائه شدند را در ابتدا تایید کرد ولی چون نتوانست هویت سفارش‌دهندگان را احراز کند، حساب آنها را به حال تعلیق درآورد.

این تبلیغات سیاسی با پیام‌های نادرست برای آزمایش کارآیی سازوکار مدیریت محتوا در رسانه‌های اجتماعی به گونه‌ای طراحی شده بود که سیستم خودکار مدیریت محتوا مبتنی بر تشخیص متنی به سختی بتواند آنها را تشخیص دهد که تیک‌تاک از این آزمایش سربلند بیرون نیامد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.