کدخبر :309171 پرینت
26 مهر 1403 - 15:23

تغییر نحوه تعامل انسان با هوش مصنوعی در سیستم عامل جدید اپل

به‌روزرسانی جدید سیستم عامل اپل که قرار است روز 28 اکتبر منتشر شود، روی مجموعه‌ای از ابزارهای خلاصه‌سازی تمرکز کرده است که می‌تواند شیوه تعامل انسان با هوش مصنوعی و مصرف اطلاعات را تغییر دهد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، یکی از ویژگی‌های کلیدی این به‌روزرسانی، هوش مصنوعی اپل است که محتوا را در مرورگر «سافاری»، ایمیل‌ها و اعلان‌ها خلاصه می‌کند. مثلا حالت مطالعه سافاری می‌تواند مقالات را به خلاصه‌های کوتاهی در بالای صفحه تبدیل کند.

ایمیل‌ها و اعلان‌ها نیز خلاصه می‌شوند و مرور اجمالی یک‌خطی و پاسخ‌های هوشمند ارائه می‌دهند، که خواندن را مختصرتر می‌کند، اما ممکن است تعامل کاربران با محتوای طولانی‌تر را کاهش دهد.

علاوه بر این، به‌روزرسانی مذکور ابزارهای نوشتاری مشابه «گرامرلی» را در دسترس قرار می‌دهد، که اشتباهات گرامری و املایی را تصحیح کرده و لحن و سبک نوشته را با گزینه‌های دوستانه، حرفه‌ای یا مختصر اصلاح می‌کند.

دستیار هوش مصنوعی «سیری» نیز بازطراحی شده است، و دارای بازخورد بصری و حافظه بهبودیافته برای مدیریت بهتر سوالات متعدد است. کاربران اکنون می‌توانند به‌جای استفاده از صدا، سوالات خود را تایپ کنند.

پردازش زبان طبیعی نیز به اپلیکیشن تصاویر افزوده شده است. کاربران می‌توانند با استفاده از توضیحات کلامی به جستجوی تصاویر خاص بپردازند، و حتی از خاطرات خود با دستورات صوتی ساده فیلم بسازند.

یکی دیگر از ابزارهای قابل توجه، ابزار «تمیزکاری» در اپلیکیشن عکس‌ها است، که مشابه ابزار پاک‌کن جادویی «گوگل پیکسل» عمل می‌کند، و به کاربران اجازه می‌دهد چیزهای ناخواسته در تصاویر را با کشیدن دایره یا قلم روی آن حذف کنند.

به‌روزرسانی iOS 18.1 نیازمند ثبت‌نام در لیست انتظار است، که روشی متفاوت از معمول برای انتشار به‌روزرسانی‌های اپل است. این لیست انتظار در تمام دستگاه‌های اپل که به یک حساب کاربری متصل هستند اعمال می‌شود. در ابتدا، این به‌روزرسانی فقط در ایالات متحده و به زبان انگلیسی در دسترس خواهد بود، و تنها با مدل‌های آیفون 16 و آیفون 15 پرو سازگار است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.