کدخبر :309047 پرینت
24 مهر 1403 - 10:24

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بالغ بر 53 میلیون کاربر دارد

طبق اعلام رئیس سازمان فناوری اطلاعات مجموع کل فراخوانی‌ های سرویس‌ های مستقیم و سامانه‌ های ملی و استانی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند 5.7 میلیارد بوده و این سامانه بالغ بر 53 میلیون کاربر دارد که بدین ترتیب امکان دسترسی به 77 درصد خدمات دولتی از طریق این پنجره مهیا شده است.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، بستر و زیرساخت واحدی برای ارائه خدمات الکترونیکی پرکاربرد سازمان‌های دولتی جهت استفاده توسط اقشار مختلف جامعه است؛ به‌عبارت‌دیگر، این سامانه یک تحول در سطح کلان است که با همراهی دستگاه‌های اجرایی به تسهیل در ارائه خدمات الکترونیکی دولتی و جلب مشارکت شهروندان می‌پردازد.

در این سامانه کلیه خدمات الکترونیکی در قالب خدمات مستقیم استعلامی و سامانه‌های ملی استانی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به شهروندان ارائه می‌شود.

سازمان فناوری اطلاعات ایران، متولی پیاده‌سازی و نگهداری پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است.

کلیه کاربران می‌توانند از طریق آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند (my.gov.ir) و تکمیل اطلاعات درخواستی ثبت‌نام نمایند. پس از احراز هویت، کد تأیید به تلفن همراه کاربر ارسال می‌شود.

استفاده از سامانه رایگان است لیکن هزینه خدمات ارائه‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متناسب با ماهیت خدمات و سازمان ارائه‌کننده آن است

محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، به تازگی اعلام کرد: مجموع کل فراخوانی‌های سرویس‌های مستقیم و سامانه‌های ملی و استانی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند 5.7 میلیارد بوده و این سامانه بالغ بر 53 میلیون کاربر دارد که بدین ترتیب امکان دسترسی به 77 درصد خدمات دولتی از طریق این پنجره مهیا شده و در گام بعدی و تا کنون، 14 درصد از مجموع خدمات به سمت هوشمند شدن گام برداشته اند، بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه می بایست سالانه تعداد خدمات هوشمند دستگاه‌ها 20 درصد افزایش داشته باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.